کمیسیون انتخابات: در مورد مداخله‌ی برخی مسئولان حکومتی اسناد وجود دارد

اطلاعات روز: مسئولان کمیسیون مستقل انتخابات می‌گویند که در مورد مداخله‌ی برخی مسئولان حکومتی در روند انتخابات اسناد و مدارک وجود دارد و به ریاست جمهوری نیز فرستاده شده است. این کميسيون از حامد کرزی خواسته که به‌زودى تصميمش را در مورد اسناد و مدارک‌‌ ارسال شده‌ بگیرد.
نور محمد نور، سخن‌گوی کمیسیون انتخابات به پژواک گفته است،‌ بعضی مدارک و ثبوت مبنی بر مداخله‌ی شماری از مسئولان دولتی در روند انتخابات ریاست جمهوری فرستاده شده، حامد کرزی در مورد آن به‌زودی تصمیم بگیرد و در غیر آن همه‌ی مسایل با رسانه‌ها و مردم شریک خواهند شد.
او افزوده که بعضی مسئولان دولتی به نحوى از روند انتخابات سو‌ استفاده کرده و اسناد و مداک آنان به ریاست جمهوری فرستاده شده است. نور تأکید کرده که بین کمیسیون مستقل انتخابات و ریاست جمهوری در این مورد از قبل تفاهم شده و باید به آن عمل شود. او از افشای هويت این مقام‌ها و دادن معلومات بیش‌تر خود‌داری کرده است.
سخن‌گوی کمیسیون مسقل انتخابات اما از رييس جمهور کرزی خواسته که به وعده‌های قبلی‌اش‌ عمل کند. او هشدار داده است: «اگر رییس جمهور کرزی به وعده‌هایش‌ عمل نکند، همه‌ی شواهد و مدارک را در دسترس رسانه‌ها قرار می‌دهیم و می‌گویم که اين تخطى‌ها از سوى مسئولان حکومتی انجام شده، اما اقدام جدى در موردش صورت نگرفته است».
قرار است سومین دور انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای ولایتی تا کم‌تر از دوازده روز دیگر برگزار شود. مسئولان نهادهای جامعه‌ی مدنی و انتخاباتی نگرانی‌شان را در مورد مداخله‌ی برخی مسئولان حکومتی در روند انتخابات پیش‌رو همواره مطرح می‌کنند. آنان تأکید می‌کنند که شماری از نامزدان ریاست جمهوری از امکانات دولتی در کمپاین‌های انتخاباتی‌شان استفاده می‌کنند.
با این حال، کمیسیون مستقل انتخابات می‌گویند، در برابر آن‌عده از مسئولان دولتی که در روند انتخابات مداخله کنند، ‌بی‌تفاوت نیست. این کمیسیون هم‌چنان از مردم خواسته است، به مجردی که مداخله‌ی مقام‌های دولتی در روند انتخابات را مشاهد ‌کنند، آن را با کمیسیون مستقل انتخابات در میان بگذارند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *