صدها باشنده‌ی هرات در حمایت از خبرنگاران گردهمایی کردند

اطلاعات روز: صدها باشنده‌ی هرات دیروز در پیوند به حمله‌ی اخیر مهاجمان مسلح بر هوتل کابل سرینا و حمایت از خبرنگارن کشور گردهم‌آیی کردند. آنان حمله‌ی تروریستی بر هوتل کابل سرینا را که باعث کشته شدن سردار احمد و اعضای خانواده‌اش شد‌، به‌شدت محکوم کردند.
آنان هم‌چنان با سر دادن شعارهایی چون «سکوت بس است، عدالت در کجاست» از دولت خواستند که عاملان قتل سردار احمد و اعضای خانواده‌‌اش را شناسایی و مجازات کند. این گردهم‌آیی از سوی نهادهای مدنی «تلاش برای تغییر، سازمان زن و جامعه و نشریه‌ی گام سوم» راه‌اندازی شده بود.
مسئولان نهادهای یاد شده می‌گویند که این گردهم‌آیی به منظور محکوم کردن حملات مهاجمان مسلح بر خبرنگاران و حمایت از رسانه‌ها‌ راه‌اندازی شده است. آنان هم‌چنان در پایان گردهم‌آیی دیروز قطع‌نامه‌ی چهار ماده‌‌ای را صادر کردند و از حکومت خواستند که به خون شهدا ارزش بگذارد.
در قطع‌نامه‌‌ای که از سوی نهادهای یاد شده به روزنامه‌ی اطلاعات روز فرستاد شده، آمده است، از حکومت می‌خواهیم که عاملان حمله بر هوتل کابل سرینا که باعث کشته شدن سردار احمد و اعضای خانواده‌‌اش شد‌ را‌ شناسایی و مجازات کند. آنان در این قطع‌نامه از حکومت خواسته‌اند که به خون شهدا ارج گذاشته و به بازماندگان و خانواده‌های شهدا توجه جدی کند.
هم‌چنان در این قطع‌نامه‌ی از مهاجمان مسلح خواسته شده که به خبرنگاران، کودکان و زنان احترام گذاشته و از کشتار مردم بی‌گناه خود‌داری کنند. پیش‌تر چند مهاجم انتحاری داخل هوتل کابل سرینا شدند و یک خبرنگار و 4 شهروند خارجی را با ضرب گلوله به قتل رساندند. این حمله‌ی مهاجمان مسلح واکنش تند شماری از نهادهای داخلی و بین‌المللی را به دنبال داشت.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *