امریکا: در انتخابات افغانستان مداخله نمی‌کنیم

اطلاعات روز: فیتر کیسنر، نماینده‌ی ملکی امریکا در شمال کشور می‌گوید که کشورش در انتخابات پیش‌روی افغانستان مداخله نخواهد کرد و تنها‌ در بخش آموزش ناظران با این کشور هم‌کاری می‌کند. او هم‌چنان افزود که هیچ‌کشوری در انتخابات آينده‌ی افغانستان مداخله نکند.
قرار است تا کم‌تر از 10 روز دیگر سومین دور انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای ولایتی کشور برگزار شود. حکومت همواره به کشورهای خارجی هشدار داده که در این انتخابات مداخله نکند. پیش‌تر حامد کرزی گفت که کشورهای خارجی در انتخابات پیش‌رو مداخله نکنند و این به خیر‌شان است.
با این‌ حال، نماینده‌ی ملکی امریکا در شمال کشور می‌گوید که کشورش در روند انتخابات افغانستان دخالت نمی‌‌کند و به گفته‌ی او، کشورش حتا نظارت از روند انتخابات را به عهده‌ی ناظران افغان گذاشته است. کیسنر افزود که ناظران افغان دوره‌های آموزشی را به کمک امریکا سپری کرده و آمادگی لازم برای نظارت از روند انتخابات را دارند.
او هم‌چنان می‌گوید که ناظران افغانستان آموزش‌های لازم را برای جلوگیری از تقلب در انتخابات آینده فرا گرفته‌اند و کشورهای خارجی نباید در انتخابات این کشور مداخله کنند. کیسنر تأکید کرد که 150 هزار ناظر داخلی و خارجی از انتخابات افغانستان نظارت خواهند کرد و کشورش به کار ناظران باور دارد.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *