حمله‌ی 5 مهاجهم انتحاری بر یک مهمان‌خانه‌ی خارجی در کابل

اطلاعات روز: 5 مهاجم انتحاری ظهر دیروز بر یک مهمان‌خانه‌ی خارجی واقع در غرب کابل حمله کردند و پس از چهار ساعت درگیری با نیروهای امنیتی، تمام‌شان به قتل رسیدند. مقام‌های امنیتی کابل گفتند که ابتدا یک مهاجم انتحاری مواد انفجاری حاملش را در پیش مهمان‌خانه انفجار داده و چهار مهاجم دیگر در جریان درگیری مواد انجفاری حامل‌شان را انفجار داد‌ه‌اند.
به گفته‌ی آنان، مهاجم پنجمی از سوی نیروهای امنیتی در پایان روز کشته شد و درگیری پایان یافته است. صدیق صدیقی، سخن‌گوی وزارت داخله می‌گوید که در انفجار اول این رویداد یک دختر 16 ساله کشته شده است. هم‌چنان برخی رسانه‌ها گزارش دادند که 4 محافظ ساختمان نیز در این رویداد زخمی شده‌اند.
مهاجمان انتحاری دیروز مؤسسه‌ی غیردولتی به‌نام «ریشه‌های صلح» را مورد حمله قرار دادند. این مؤسسه یک نهاد غیردولتی است که در زمینه‌ی‌ زراعت و تولید میوه با زنان افغان هم‌کاری دار‌د. مؤسسه‌ی یاد شده دیروز با ارسال پیامی به ‌بی‌سی‌سی گفته بود که مجتمع متعلق به آن در کابل زیر حمله‌ی مهاجمان مسلح قرار دارد. سفارت ازبکستان، حوزه‌ی سوم امنیتی پولیس و مهمان‌خانه‌ی مشاوران ریاست جمهوری نیز در محل درگیری دیروز موقعیت دارند.
صدیقی می‌گوید، نیروهای امنیتی 24 شهروند خارجی را از محل رویداد نجات داده و به جای امن انتقال داده‌اند. عنایت‌الله حفیظ، از اعضای حزب کار و توسعه که دفترشان در نزدیکی محل رویداد قرار دارد، نیز گفته بود که سلمان‌علی دوست‌زاده در این رویداد زخمی و به شفاخانه انتقال داده شده است.
حمله‌ی مهاجمان مسلح در آستانه‌‌ی انتخابات در کابل و شماری از ولایت‌های کشور افزایش یافته است. چند روز پیش مهاجمان مسلح بر دفتر کمیسیون مستقل انتخابات در دارالالمان کابل حمله کردند و در نتیجه دو سرباز پولیس کشته و دو تن دیگر زخمی شدند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *