حمله‌ی 5 مهاجم به دفتر کمیسیون مستقل انتخابات

اطلاعات روز: 5 مهاجم انتحاری دیروز وارد یک ساختمان در نزدیکی دفتر کمیسیون مستقل انتخابات شدند و از آن‌جا کمیسیون را در مورد هدف قرار دادند. مقام‌های امنیتی کابل گفتند که پنج مهاجم بعد‌از‌ظهر ‌روز گذشته‌ وارد یک ساختمان در نزدیکی دفتر کمیسیون مستقل انتخابات شدند و تا ساعت‌ ۵:۳۰ بعد‌از‌ظهر با نیروهای امنیتی زدوخورد کردند.
حشمت‌الله استانکزی، سخن‌گوی فرماندهی پولیس کابل گفت که نیروهای امنیتی مهاجمان انتحاری را از پا درآورند و به گفته‌ی او، دراین رویداد تنها 2 پولیس به گونه‌ی سطحی زخمی شده‌اند. استانکزی افزود، در این حمله به کارمندان کمیسیون انتخابات آسیبی نرسیده ‌است.
در همین حال، یک منبع از ریاست امنیت ملی که خواست نامش در خبر ذکر نشود، به روزنامه‌ی اطلاعات روز گفت که این ریاست قبلاً در مورد این حمله به ارگان‌های امنیتی معلومات داد بود. به گفته‌ی او، ارگان‌های امنیتی معلومات ریاست امنیت ملی را جدی نگرفته‌اند.
برخی رسانه‌ها به نقل از منبع امنیتی گزارش داده‌ بودند که ابتدا یک مهاجم انتحاری مواد انفجاری حاملش را در برابر یک ساختمان چهار طبقه‌‌ای در نزدیکی دفتر کمیسیون انتخابات انفجار داده و سپس چهار مهاجم دیگر داخل ساختمان شده‌اند. براساس گزارش‌ها، مهاجمان از داخل این ساختمان چند موشک را به دفتر کمیسیون انتخابات پرتاپ کرده‌اند.
دفتر کمیسیون مستقل انتخابات در حوزه‌ی نهم امنیتی کابل و در نزدیکی جاده‌ی کابل-جلال‌آباد قرار دارد. اخیراً در آستانه‌ی برگزار انتخابات مهاجمان حملات‌شان را افزایش داده‌اند. مهاجمان دیروز بر یک مهمان‌خانه‌ی خارجی و چند روز پیش بر دفتر ساحوی کمیسیون مستقل انتخابات در دارالامان کابل حمله کردند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *