افشاگری‌ مقام‌های امنیتی در مجلس نمایندگان

اطلاعات روز: وزیران دفاع ملی و داخله و سرپرست ریاست امنیت ملی به دلیل افزایش حملات انتحاری و انفجاری در کشور، دیروز از سوی مجلس فرا‌خوانده شدند. تعدادی از نمایندگان مجلس در جلسه‌ی دیروز از ریاست امنیت ملی، وزارت دفاع و داخله انتقاد کردند و گفتند که در خنثاسازی حملات دشمن ناکام بوده‌اند.
رحمت‌الله نبیل، سرپرست ریاست امنیت ملی در پاسخ گفت که تعدادی از نمایندگان شواری ملی همواره سر راه این اداره قرار می‌گیرند و یکی از سناتوران دور قبل در حملات انتحاری دست دارد. او افزود که در این مورد اسناد و شواهد وجود دارد، ولی با توجه به اوضاع کنونی، نمی‌تواند نام او را افشا کند.
نبیل هم‌چنان در مورد دخالت پاکستان در انتخابات پیش‌رو گفت که در حال حاضر شمار‌ زیادی از چاپ‌خانه‌های پاکستان کارت‌های رای‌دهی چاپ می‌کنند، تا از آن در انتخابات استفاد شود. او افزود که ریاست امنیت ملی در این رابطه گزارش‌های موثق در دست دارد. نبیل تأکید کرد که امنیت ملی در خنثا‌سازی برنامه‌های دشمنان تلاش دارد.
از سویی هم، بسم‌الله محمدی، وزیر دفاع کشور گفت که در جریان سال‌های گذشته هیچ‌نشانه‌ا‌ی از همکاری پاکستان در خصوص تأمین امنیت در افغانستان دیده نشده است. او اما اطمینان داد که دشمنان مانع روند انتخابات پیش‌رو شده نمی‌توانند و در این مورد تدابیر گرفته شده است.
وزیر دفاع تأکید کرد، حملات انتحاری و انفجاری از دید نیروهای امینتی پنهان‌ اند و این روند ادامه خواهد داشت. او گفت که سرمنشای حملات انتحاری و انفجاری، پاکستان است. وزیر دفاع افزود که هر‌چند تلاش‌ها از سوی دشمنان برای بی‌ثبات‌سازی اوضاع در خصوص برگزاری انتخابات ادامه دارند، اما اطمینان می‌دهد که این تلاش‌ها نتیجه‌‌ای را در پی نخواهند داشت.
عمر داوود‌زی، وزیر داخله‌ی کشور نیز گفت که دشمنان حملات انتحاری و انفجاری را در آستانه‌ی انتخابات برای ایجاد بی‌اعتمادی میان مردم و مختل کردن انتخابات افزایش داده است. او افزود که از یک‌و‌نیم ماه به این‌سو در پشتونخواه و بلوچستان چند مدرسه‌ مسدود شده و مهاجمانی که در این مدرسه‌ها تربیه شده بودند، به افغانستان فرستاده شده‌اند.
برنامه‌ی پاکستان پس از انتخابات
رحمت‌الله نبیل، سرپرست عمومی امنیت ملی که دیروز همراه وزیر دفاع و داخله به مجلس فرا‌خوانده شده بود، گفت که تلاش‌های پاکستان برای بی‌ثبات‌‌سازی کشور پس از انتخابات آغاز شده است. او افزود که پاکستان به‌شدت روی برنامه‌ی یاد شده‌ کار می‌کند و در این مورد اسناد وجود دارد.
نبیل تأکید کرد: «سازمان‌های استخباراتی منطقه سابقه‌ی کاری بیش از ۶۰ سال را دارند و استخبارات کشور ۱۲ از تأسیسش می‌گذرد. از نظر تجربه نمی‌توان این دو را مقایسه کرد». او افزود، با آن‌هم ریاست امنیت ملی برخی برنامه‌های دشمنان را در خصوص مختل کردن انتخابات‌ خثنا کرده است.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *