فیضی: سازمان‌های استخباراتی در برهم زدن انتخابات موفق نخواهند شد

سخن‌گوی ریاست جمهوری می‌گوید، سازمان‌های استخباراتی در برهم زدن انتخابات و ایجاد بی‌ثباتی در این کشور موفق نخواهند شد. مقام‌های افغان یک‌بار دیگر از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شورای های ولایتی در زمان معین آن اطمینان داده‌اند.
ایمیل فیضی، سخن‌گوی رییس جمهور کرزی می‌گوید که تلاش سازمان‌های استخباراتی به هدف بر‌هم زدن انتخابات نتیجه نخواهد داشت. او اما مشخص نساخت که کدام سازمان‌های استخباراتی تلاش بر‌هم زدن انتخابات را دارند. وی گفت که افغان‌ها بیش‌تر از هر وقت دیگر اشتراک در انتخابات را مهم می‌دانند و و برای آینده‌ی با‌ثبات و مترقی کشور رای خواهند داد. ایمیل فیضی‌ هم‌چنان افزود که نیروهای امنیتی زمینه‌ی اشتراک گسترده‌ی مردم در انتخابات را فراهم می‌سازند و آنان می‌توانند با خاطر آرام نامزد مورد نظر‌شان را انتخاب کنند.
این اظهارات در حالی مطرح می‌شوند که مخالفان مسلح هشدار داده‌اند که روند انتخابات را بر‌هم خواهند زد. به‌دنبال این تهدیدات، کابل و شماری از ولایت‌های کشور در دو هفته‌ی گذشته شاهد تعدادی از حملات انتحاری و انفجاری بوده‌اند.
مجلس نمایندگان نیز در آغاز هفته‌ی جاری مسئولان ارگان‌های امنیتی را به هدف ارائه‌ی وضاحت در خصوص اتخاذ تدابیر امنیتی انتخابات به این مجلس فرا خواند. رحمت‌الله نبیل، سرپرست ریاست امنیت ملی در این نشست استجوابیه گفت که پاکستان تلاش می‌کند تا اوضاع این کشور را پس از انتخابات نیز بی‌ثبات بسازد.
نبیل گفت پاکستان به هدف ایجاد بی‌نظمی به چاپ کارت‌های رای‌دهی پرداخته است: «‌کار دیگری که دشمن، به‌خصوص پاکستان در رأس به‌شدت بالای آن کار می‌کند، آماده‌سازی شرایط برای بی‌ثبات‌سازی بعد از انتخابات است، اسناد بسیار زیادی داریم که به‌شدت از طرف استخبارات و یک تعداد گروه‌‌های دیگر به خاطر ایجاد بی‌نظمی کارت‌های رای‌دهی را چاپ می‌کنند‌».
اما وزیران دفاع و داخله که در این نشست حضور داشتند، از اتخاذ تدابیر جدی به هدف برگزاری انتخابات در فضای امن اطمینان دادند. برخی از آگاهان می‌گویند که ارگان‌های کشفی و استخباراتی باید در روز برگزاری انتخابات فعالیت زیاد داشته و هم‌آهنگی لازم میان ارگان‌های امنیتی وجود داشته باشد. «رادیو آزادی»

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *