95 هزار نیروی جدید برای تأمین امنیت انتخابات موظف شده‌اند

اطلاعات روز: مقام‌های وزارت دفاع ملی کشور در یک نشست خبری اعلام کردند که 95 هزار نیروی جدید در سراسر کشور برای تأمین امنیت انتخابات پیش‌رو موظف‌ شده‌اند. به گفته‌ی مقام‌های این وزارت، 60 هزار نیروی یاد شده را اردو و 35 هزار آن را پولیس تشکیل می‌دهند.
جنرال مراد علی مراد، فرمانده قوت‌های زمینی اردوی ملی گفت که نیروهای امنیتی با هم‌آهنگی مشترک در سراسر کشور آماده تأمین امنیت انتخابات پیش‌رو‌ست و در برابر حملات مهاجمان مسلح در حالت آماده‌باش قرار دارند. او افزود که رای‌ دهندگان بدون تشویش به‌پای صندوق‌های رای بروند و به نامزد دل‌خواه‌شان رای بدهند.
شمار نیروهای امنیتی افغان حدود 352 هزار نفر می‌باشند و به گفته‌ی مقام‌های امنیتی، تمام نیروها در تأمین امنیت انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای ولایتی پیش‌رو نقش دارند. قرار است روز شنبه هفته‌ی آینده (16 حمل) سومین دور انتخابات برگزار شود. ناامنی از عمده‌ترین چالش‌ها در راه این انتخابات عنوان می‌شود.
اما مقام‌های وزارت دفاع در یک نشست خبری اعلام کردند که تدابیر لازم برای تأمین امنیت انتخابات پیش‌رو گرفته شده‌اند. ظاهر عظیمی، سخن‌گوی این وزارت گفت، نیروهای امنیتی افغان با جدیت تمام تلاش دارند تا امنیت انتخابات را تأمین کنند.
او تأکید کرد که نیروهای امنیتی توانایی تأمین امنیت انتخابات پیش‌رو را دارند و فعالیت‌های تخریبی مهاجمان مسلح انتخابات را مختل کرده‌ نمی‌تواند. به گفته‌ی عظیمی، نیروهای امنیتی برای رفع تهدیدات مهاجمان مسلح در سراسر کشور تدابیر لازم را گرفته‌اند. او هم‌چنان تأکید کرد که قطعات کوماندوی ارتش ملی‌ در ولایت‌های مختلف جابه‌جا شده‌ و امنیت انتخابات بدون هیچ‌تشویش تأمین خواهد شد.
اين در حالى است که پیش‌تر کميسيون تأمین امنیت انتخابات با نشر گزارش نهایی مرکزهای رای‌دهی اعلام کرد که 748 مرکز رای در روز انتخابات مسدود خواهند ماند. این کمیسیون گفتند که در مجموع ٧١٧١ مرکز در سراسر کشور تعيين شده بود و امنیت ٦٤٢٣ مرکز رای‌دهی تأمین شده و مردم در روز انتخابات در این مرکزها بدون تشویش به‌پای صندوق‌های رای بروند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *