عظیمی: 7 سرباز اردوی ملی در روز انتخابات کشته شدند

اطلاعات روز: جنرال ظاهر عظیمی، سخن‌گوی وزارت دفاع ملی کشور می‌گوید که روز انتخابات 7 سرباز اردوی ملی کشته و 45 تن دیگر زخمی شده‌اند. او هم‌چنان می‌گوید که مهاجمان در روز انتخابات در سراسر کشور ۶۹۰ مورد حادثه‌ی تروریستی، از جمله پرتاب راکت، حمله‌ی انتحاری و انفجاری را انجام داده‌اند.
او اما تأکید کرد که در جریان برگزاری انتخابات بر اثر درگیری بین نیروهای امنیتی و شورشیان، ۱۶۴ تروریست کشته و ۸۲ تن دیگر زخمی شده‌اند. عظیمی تأکید کرد که نیروهای امنیتی در روز انتخابات ده‌ها حلقه ماین را از سراسر کشور کشف و خنثا کرده‌اند. به گفته‌ی او، در روز برگزاری انتخابات مقدار زیادی سلاح و مهمات سنگین نیز به دست نیروهای امنیتی آمده است.
هرچند پیش از برگزاری انتخابات ناامنی از عمده‌ترین چالش‌های فراراه این انتخابات عنوان می‌شد. مهاجمان مسلح نیز پیش‌تر هشدار داده بودند که انتخابات افغانستان را مختل خواهند. آنان هم‌چنان گفته بودند، کارمندان و اشتراک کنندگان انتخابات را مورد هدف قرار می‌دهند.
اما نیروهای امنیتی کشور برای برگزاری انتخابات تدابیر شدید امنیتی را گرفته بودند و انتخابات در سراسر کشور در فضای نسبتاً امن برگزار شد. مقام‌های امنیتی قبل از برگزاری انتخابات گفته بودند که 100 هزار نیرو برای تأمین امنیت انتخابات موظف شده‌اند. مجموع نیروهای امنیتی کشور به 352 هزار می‌رسد.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *