وزارت داخله: برنامه‌های دشمنان نقش بر‌آب شدند

اطلاعات روز: وزارت امور داخله‌ی کشور می‌گوید که تروریستان و حامیان منطقه‌ا‌ی‌شان با مسدود کردن مدارس و مرکزهای پرورشگاه‌های مهاجمان تلاش داشتند تا انتخابات را مختل کنند، اما نیروهای امنیتی کشور با اقدامات ویژه، تمام برنامه‌های آنان را نابود کردند.
در خبرنامه‌‌ای که از سوی این وزارت به روزنامه‌ی اطلاعات روز فرستاده شده، آمده است، تروریستان و حامیان منطقه‌ا‌ی‌شان با مسدود کردن مدارس و مرکزهای پرورشگاه‌های تروریزم و اعزام دست‌پرورده‌های‌شان تلاش داشتند انتخابات را مختل کنند، اما نیروهای امنیتی کشور برنامه‌های شوم و سازمان‌دهی شده‌ از آن‌سوی مرزها را نقش برآب کردند.
براساس خبرنامه‌ی وزارت داخله، در جریان روز انتخابات در عملیات‌ و فعالیت‌های جنگی نیروهای امنیتی در نقاط مختلف کشور، دست‌کم ۱۷۶ شورشی کشته و ۷۵ تن دیگر آنان زخمی و 1 شورشی بازداشت شده است. در خبرنامه‌ی این وزارت تأکید شده که نیروهای امنیتی توانایی دفاع از تمام خاک کشور را دارند.
هم‌چنان در خبرنامه آمده است، پولیس در روز انتخابات در چند عملیات نقاط مختلف کشور، ۹۱ حلقه ماین، ۱۲ فیر مرمی ثقیله، ۱۷ بوشکه مواد انفجاری، 1 واسکت مملو از مواد انفجاری، یک میل پیکا، یک قبضه راکت‌انداز و یک میل کلاشینکوف را کشف و خنثا کرده است.
وزارت داخله می‌‌گوید، مأموران پولیس در روز انتخابات یک حمله کننده‌ی انتحاری را در ولایت فاریاب بازداشت کردند. براساس معلومات این وزارت، فرد انتحاری بازدشت شده تلاش داشت تا مواد انفجاری حاملش را در یک مرکز رای‌دهی در فاریاب انفجار دهد.
وزارت داخله می‌گوید که پولیس یک فرد انتحاری دیگر را در فاریاب به ضرب گلوله کشته است. هم‌چنان در خبرنامه‌ی وزارت داخله آمده است، مأموران پولیس در جریان روز انتخابات ۳۱ تن را از نقاط مختلف کشور در پیوند به جعل در این روند بازداشت کرده‌اند.
وزارت امور داخله‌ی کشور می‌گوید که در روز انتخابات در نقاط مختلف کشور 12 افسر پولیس و 4 فرد ملکی بر اثر حملات مهاجمان کشته شدند. در خبرنامه‌ی این وزارت آمده است که 43 فرد ملکی و 15 افسر و سرباز پولیس در روز انتخابات زخمی شده‌اند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *