تعدادی از ناظران خارجی نحوه‌ی برگزاری انتخابات را شفاف خواندند

اطلاعات روز: تعدادی از ناظران خارجی نحوه‌ی برگزاری انتخابات کشور را شفاف خوانده و گفته‌اند که انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای ولایتی افغانستان در یک فضای آزاد برگزار شده است. هیأت چهار نفری ناظران کمیسیون مرکزی انتخابات روسیه که از چند مرکز رای‌دهی نظارت کرده، می‌گویند که انتخابات افغانستان شفاف، عادلانه و مطابق قانون موجود این کشور برگزار شد.
چهار ناظر کمیسیون مرکزی انتخابات روسیه به دعوت کمیسیون مستقل انتخابات به ‌منظور نظارت از انتخابات کشور آمده بودند. این ناظران در روز برگزاری انتخابات از مرکزهای‌ رای‌دهی لیسه‌ی حبیبیه، نادریه و رابعه‌ی بلخی نظارت کرده‌اند. سیاب شاه شاپییف، رییس هیأت ناظران روسیه برای افغانستان گفته است که روند رای‌دهی انتخابات افغانستان به ‌گونه‌ی شفاف و عادلانه انجام شد. او افزوده: «انتخابات افغانستان در مقایسه با کشورهای مصر، سوریه، عراق و فلیپین شفاف و عادلانه برگزار شد».
حضور گسترده‌ی مردم در برگزاری سومین دور انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای ولایتی کشورهای جهان را به حیرت وا‌داشته است. این انتخابات با حضور میلیون‌ها شهروند واجد شرایط برگزار شد و مورد استقبال اکثر کشورهای مطرح جهان، از جمله امریکا و اتحادیه‌ی اروپا قرار گرفته است.
ناظران روسی نیز می‌گویند که مشارکت گسترده‌ی مردم در سومین دور انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای ولایتی افغانستان از زن و مرد ستودنی است. در حال حاضر روند شمارش آرا در مرکزهای ولایتی تکیمل شده و روند انتقال صندوق‌های رای‌دهی از ولایت‌ها به کمیسیون مستقل انتخابات آغاز شده است. قرار است نتایج ابتدایی انتخابات ریاست جمهوری به تاریخ 4 ثور (ماه بعدی) از سوی کمیسیون مستقل اعلام شود.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *