پاکستان: با حکومت جدید افغانستان همکار خواهیم بود

اطلاعات روز: مقام‌های حکومتی پاکستان می‌گویند که کشورش با حکومت جدید افغانستان برای تأمین صلح و ثبات در منطقه تلاش خواهد کرد. نواز شریف، نخست‌‌وزیر پاکستان از برگزاری انتخابات کشور ستایش کرده و گفته است که کشورش با حکومت جدید افغانستان برای آوردن صلح و ثبات در این کشور تلاش می‌کند.
او تأکید کرده که ایجاد ‌روابط د‌موکراتیک بین افغانستان و پاکستان باعث آوردن صلح و ثبات در منطقه می‌شود. نواز شریف هم‌چنان در مورد انتخابات کشور افزوده، اشتراک گسترده‌ی مردم افغانستان در انتخابات و اراده‌ی آن‌ها اعمال فرهنگ‌ د‌موکراتیک در کشورشان بود. این در حالی ا‌ست که حکومت همواره پاکستان را متهم به دست ‌داشتن در حمله‌های هراس‌افگنانه و افزایش حمله به مناطق مرزی کشور می‌کند.
سومین دور انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای ولایتی به روز شنبه هفته‌ی جاری بدون رویداد قابل ملاحظه‌ی امنیتی برگزار شد و مردم با اشتراک گسترده در انتخابات به جهان ثابت کردند که خواهان صلح و ثبات‌ اند. سازمان ملل، امریکا، اتحادیه‌ی اروپا و شماری از کشورهای دیگر جهان از حضور گسترده‌ی مردم در انتخابات ستایش کردند.
آنان هم‌چنان از کمیسیون مستقل انتخابات و رسیدگی به شکایت‌های انتخاباتی خواستند که در شمارش آرا مستقلانه عمل کنند و زیر فشار گروه‌های سیاسی قرار نگیرند. قرار است نتایج ابتدایی انتخابات ریاست جمهوری تا کمتر از 14 روز اعلام شود.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *