با تقلب به ارگ نمی‌رسید

اطلاعات روز: مسئولان کمیسیون شکایت‌های انتخاباتی در یک نشست مشترک با معاونان نامزدان ریاست جمهوری از ثبت 2124 مورد شکایت‌ انتخاباتی خبر دادند و گفتند که به شکایت‌ها مطابق اسناد، مدارک و شواهد رسیدگی خواهد شد. این کمیسیون اما هشدار داد که هیچ‌نامزدی با تقلب پیروز انتخابات نخواهد شد.
در اين نشست معاونان زلمی رسول، دکتر عبدالله، قطب‌الدین هلال و گل‌ آغا شیرزی اشتراک ورزیده بودند. معاون نامزدان یاد شده شکایت‌های جدیدی مبنی بر مداخله‌ی مقام‌های دولتی، عدم بی‌طرفی از ناظران، کمبود اوراق رای‌دهی و پر کردن صندوق‌های رای‌دهی بعد از انتخابات را ارائه کردند.
آنان از کمیسیون شکایت‌های انتخاباتی خواستند، افرادی که در روند انتخابات مداخله کرده، آنان را به نهادهای عدلی و قضایی معرفی کند. به‌دنبال آن عبدالستار سعادت، رييس کميسيون شکايت‌های انتخاباتى اطیمنان داد که تمام شکایت‌ها مطابق اسناد و مدارک بررسی خواهد شد و بعداً فصیله به‌ گونه‌ی علنی اعلام می‌شود.
هم‌چنان پيغمبرقل دوغان، کميشنر کميسيون شکایت‌های انتخاباتی در این نشست از مداخله‌ی زورمندان در انتخابات ابراز نگرانی کرد. او اما تأکید کرد: «اگر تقلب در انتخابات شده باشد، به هدايت خود نامزدان صورت گرفته است. باید بگویم که با تقلب هیچ‌نامزدی برنده نمی‌شود و آرمانش را به گور خواهد برد».
شکایت‌های ثبت شده
نادر محسنی، رییس دبیرخانه‌ی کمیسیون شکایت‌های انتخاباتی در نشست مشترک با معاونان برخی نامزدان ریاست جمهوری گفت، تا کنون ۲۱۲۴ مورد شکایت از تخلفات انتخاباتی به این کمیسیون رسیده است. او افزود که ۱۱۲ مورد از این شکایت‌ها بر ضد نامزدان انتخابات ریاست جمهوری، ۱۶۶ مورد علیه نامزدان شوراهای ولایتی و ۳۷۰ مورد دیگر بر ضد کارمندان کمیسیون انتخابات است.
رییس دبیر‌خانه‌ی کمیسیون شکایت‌های انتخاباتی افزود که تنها ۱۴۷۶ شکایت از تخلفات انتخاباتی در روز رای‌دهی از طریق تیلفون این کمیسیون به ثبت رسیده است. او تأکید کرد که احتمال دارد آمار تخلفات انتخاباتی افزایش یابد. مطابق جدول زمانی کمیسیون شکایت‌های انتخاباتی، وقت درج شکایت‌ از تخلفات انتخابات ساعت 12 امشب به پایان می‌رسد.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *