یک بزرگ قومی به ضرب گلوله به قتل رسید

اطلاعات روز: مقام‌های محلی در ولایت پکتیکا می‌گویند که یک مهاجم انتحاری یک بزرگ قومی را در این ولایت به ضرب گلوله به قتل رسانده و سپس مواد انفجاری حاملش را انفجار داده است. مخلص افغان، سخن‌گوی والی پکتیکا با تأیید این رویداد گفت، در این رخداد سه فرد ملکی نیز خمی شده‌اند.
این رویداد حوالی ساعت یک بعد‌از‌ظهر دیروز در منطقه‌ای موسوم به «اشرخی» در مربوطات ولسوالی اورگون ولایت پکتیکا رخ داده است. مقام‌های محلی می‌گویند، هدف مهاجم انتحاری‌ از بین بردن ببری زدران، یکی از بزرگ قومی پکتیکا بوده که به هدفش رسیده است. در همین حال، محب‌الله صمیم٬ والی پکتیکا حمله به جان این بزرگ قومی را به‌شدت محکوم کرده است.
او گفته است، دشمنان افغانستان با ترور بزرگان قومی و مقام‌های محلی در ولایت پکتیکا در تلاش ایجاد شکاف‌‌ها اند. او اما هشدار داده است که دشمنان هیچ‌وقتی به این هدف‌شان نخواهند رسید. گفته می‌شود‌ بزرگ قومی که از سوی طالبان به قتل رسیده، وظیفه‌ی دولتی نداشته، اما در بازسازی و انکشاف ولسوالی اورگون پکتیا با دولت هم‌کاری داشته است.
پکتیکا در شرق کشور از ولایت‌های ناآرام است که گروه طالبان در مرکز و برخی ولسوالی‌های این ولایت فعالیت گسترده دارند. کارگذاری بمب‌های کنار جاده‌، حملات انتحاری، ترور مقام‌های محلی و بزرگان قومی، حمله بر پاسگاه پولیس و اردوی ملی از تاکیتک‌های اصلی جنگی آنان در پکتیکا خوانده شده‌اند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *