ولسوال نام‌نهاد و فرمانده قطعه سرخ گروه طالبان برای ولسوالی المار فاریاب کشته شدند

اطلاعات روز: قول اردوی 209 شاهین در شمال کشور از کشته شدن ولسوال نام‌نهاد و فرمانده قطعه سرخ گروه طالبان برای ولسوالی المار ولایت فاریاب خبر می‌دهد.

حنیف رضایی، سخن‌گوی قول اردوی 209 شاهین امروز دوشنبه (هفدهم جدی) به روزنامه اطلاعات روز گفت که نیروهای امنیتی و دفاعی کشور به حمایت نیروهای هوایی افغان و نیروهای حمایت قاطع از سه روز به این طرف در روستاهای «دیوانه‌خانه»، «جلگلدی» و «قره‌غولی» ولسوالی المار عملیات هدفمند و تهاجمی راه‌اندازی کرده بودند که در نتیجه به جنگجویان طالب تلفات سنگین وارد شده است.

آقای رضایی گفت که در جریان این عملیات 19 جنگجو به شمول ملا سرور، ولسوال نام‌نهاد و مولوی حبیب، فرمانده قطعه سرخ طالبان برای ولسوالی المار و دو فرمانده محلی این گروه به‌نام‌های عزیزالله و ذین‌الله کشته و 9 نفر دیگر شان زخمی شده‌اند.

به گفته‌ی او، در جریان این عملیات چندین قرارگاه و مخفی‌گاه طالبان از بین برده شده و مقداری زیادی سلاح و مهمات این گروه نیز به دست نیروهای امنیتی افتاده است.

در جریان این عملیات به نیروهای امنیتی و غیرنظامیان هیچ آسیبی نرسیده است.

این در حالی است که دو روز پیش نیز حیات‌الله،‌ معاون ولسوال نام‌نهاد طالبان برای ولسوالی پشتون‌کوت فاریاب در یک حمله‌ی هوایی در روستای «حسن بلاق» این ولسوالی کشته شده بود.

سخن‌گوی قول اردوی 209 شاهین می‌گوید که حیات‌الله در چندین عملیات تخریبی طالبان در ولسوالی پشتون‌کوت دست داشته است.

گروه طالبان تاکنون در این باره چیزی نگفته است.