209 Shaheen Corps

یک فرمانده کلیدی و 17 جنگجوی طالب در درگیری با نیروهای امنیتی در فاریاب کشته شدند

اطلاعات روز: منابع امنیتی در شمال افغانستان از کشته شدن 18 جنگجوی گروه طالبان به شمول یک فرمانده کلیدی این گروه در ولایت فاریاب خبر می‌دهند.

محمدحنیف رضایی، سخن‌گوی قول اردوی 209 شاهین امروز (دوشنبه، 29 دلو) به روزنامه اطلاعات روز گفت که جنگجویان طالبان حوالی ساعت 10:00 یک‌شنبه‌شب بر چندین پاسگاه پولیس محلی در روستاهای «ارکلیک» و «یکه‌پسته» ولسوالی قیصار ولایت فاریاب حمله کرده بودند که با مقاومت شدید نیروهای امنیتی مواجه شد.

آقای رضایی گفت که در جریان این درگیری که تا ساعت 12:00 شب ادامه داشت، یک فرمانده کلیدی طالبان به‌نام مولوی عصمت‌الله عصمت‌یار همراه با 17 تن از افرادش کشته و 8 نفر دیگرشان زخمی شده‌اند.

به گفته‌ی او در این درگیری سه سرباز پولیس محلی نیز کشته و چهار سرباز دیگر زخمی شده‌اند.

سخن‌گوی قول اردوی 209 شاهین افزود که جنگجویان طالبان قصد تصرف پاسگاه‌های پولیس محلی در ولسوالی قیصار را داشتند اما با رسیدن نیروهای کمکی موفق به تصرف این پاسگاه‌ها نشدند.

آقای رضایی علاوه کرد که مولوی عصمت‌الله عصمت‌یار، فرمانده کلیدی طالبان در ولسوالی قیصار بود که در بیشتر ناامنی‌های در این ولسوالی نقش داشت. به گفته‌ی او کشته شدن مولوی عصمت‌الله در تحرکات طالبان در ولسوالی قیصار تأثیر منفی به‌جا خواهد گذاشت.

گروه طالبان اما گفته است که در این درگیری 11 نفر از نیروهای امنیتی کشته و بیش از سه نفر دیگرشان زخمی شده‌اند.