مسئول دادگاه نام‌نهاد طالبان برای ولسوالی پشتون‌کوت فاریاب بازداشت شد

اطلاعات روز: مقام‌های محلی در ولایت جوزجان تأیید کردند که مفتی محمدناصر، مسئول دادگاه نام‌نهاد گروه طالبان برای ولسوالی پشتون‌کوت ولایت فاریاب بازداشت شده است.

فریدون انیق، سخن‌گوی والی جوزجان به روزنامه اطلاعات روز گفت که این مسئول نام‌نهاد گروه طالبان شب گذشته (شنبه، ۱۸ جوزا) از شفاخانه‌ی «یک‌صد بستر عبدالرشید دوستم» در شهر شبرغان، مرکز این ولایت بازداشت شده است.

آقای انیق افزود: «این فرد به همکاری مولوی حفیظ‌الله، یک عضو دیگر این گروه برای درمان بیماری‌اش به این شفاخانه آمده بود که توسط نیروهای امنیتی و کشفی شناسایی و حوالی ساعت ۱۰:۰۰ شب بازداشت می‌شود.»

به گفته‌ی او، مسئول دادگاه نام‌نهاد طالبان اکنون در بازداشت نیروهای امنیت ملی به‌سر می‌برد و به اتهام‌ها در موردش اعتراف کرده است.

در همین حال عبدالکریم یورش، سخن‌گوی فرماندهی پولیس فاریاب به روزنامه اطلاعات روز گفت که این مسئول نام‌نهاد گروه طالبان در اکثر قضایای شکنجه و دادگاه‌های صحرایی در این ولایت دست داشته است.

ولایت‌های فاریاب و جوزجان در همسایگی هم در شمال کشور از ولایت‌های ناامن می‌باشد که گروه طالبان در شماری از ولسوالی‌های این ولایت‌ها فعالیت گسترده دارد.