14 رسانه‌ی داخلی به دلیل تخلف در انتخابات، جریمه‌ی نقدی شدند

اطلاعات روز: کمیسیون‌ رسانه‌های کمیسیون مستقل انتخابات‌ 14 رسانه‌ی داخلی‌ را به دلیل نشر برنامه‌های جانب‌دارانه و نقض قانون دوره‌ی سکوت در جریان انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای ولایتی‌ جریمه نقدی کرد. فریده نیک‌زاد، رییس این کمیسیون دیروز در یک نشست خبری در کابل گفت که این تعداد رسانه‌ها مطابق به ماده‌ی 61 قانون انتخابات مکلف به پرداخت پول نقدی‌ شده‌اند.
او افزود: «14 رسانه‌ی‌ داخلی در جریان انتخابات تخطی کرده‌اند؛ ما به آنان اخطاریه فرستادیم. برخی از آنان دلیل تخلف‌ها را روشن ساختند و به ما جوابیه ارسال کردند، اما متأسفانه دوباره این تخطی‌ها گسترده‌تر شدند». نیک‌زاد تأکید کرد که این تعداد رسانه‌های داخلی از 5 تا 75 هزار افغانی جریمه‌ی نقدی شده‌اند.
تلویزیون‌های آیینه، راه فردا، آرزو، افغان، دعوت، سبا، مهر، شمشاد، نورین، نور، هیواد، نگاه، ژوندون و رادیو نوا از جمله‌ی رسانه‌هایی ‌اند که از سوی کمیسیون رسانه‌های کمیسیون مستقل انتخابات مکلف به پرداخت جریمه‌ی نقدی شده‌اند. این کمیسیون از تعدادی از رسانه‌هایی که در جریان انتخابات، غیر‌جانب‌دارانه عمل کرده بودند، تقدیر کرد.
کمیسیون رسانه‌های‌ کمیسیون مستقل انتخابات پیش از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای ولایتی، به ‌منظور نظارت از عمل‌کرد رسانه‌ها در جریان روند انتخابات برای شش ماه ایجاد شد. این کمیسیون در آن زمان لایحه‌‌ای را تصویب کرد‌ تا براساس آن بتواند کارکرد رسانه‌ها را در جریان مبارزات انتخاباتی نظارت کند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *