۴۱ جنگجوی گروه طالبان در عملیات نیروهای امنیتی در بادغیس کشته شدند

اطلاعات روز: نیروهای ارتش در غرب کشور امروز (یک‌شنبه، ۱۸ حمل) اعلام کرده‌اند که ۴۱ جنگجوی گروه طالبان در جریان عملیات نیروهای امنیتی در دو ولسوالی بالامرغاب و آب‌کمری ولایت بادغیس کشته شده‌اند.

قول‌اردوی ۲۰۷ ظفر با نشر اعلامیه‌ای گفته است که در جریان این عملیات‌ها، ۳۴ طالب مسلح دیگر نیز زخمی شده‌اند.

به نقل از اعلامیه، این عملیات‌ها شب گذشته (شنبه، ۱۷ حمل) با اشتراک نیروهای دفاعی، امنیتی و قوای هوایی افغان در این ولسوالی‌ها راه‌اندازی شده بوده است.

در همین حال، جمشید شهابی، سخن‌گوی والی بادغیس می‌گوید که این عملیات‌ها به‌صورت زمینی و هوایی هم‌اکنون نیز جریان دارد و قسمت‌هایی از مناطق ولسوالی بالامرغاب از وجود طالبان پاکسازی شده است.

آقای شهابی به روزنامه اطلاعات روز همچنان گفت که در جریان این عملیات به نیروهای امنیتی نیز آسیب رسیده، اما رقم دقیق تلفات آن تا کنون معلوم نیست.

ولایت بادغیس در شمال – غرب کشور از ولایت‌های ناامن است که بیش‌تر از یک ماه می‌شود که درگیری‌های شدیدی میان نیروهای امنیتی و طالبان در ولسوالی بالامرغاب، در مرز با کشور ترکمنستان ادامه دارد و هم‌چنان از مدت دو روز به این طرف درگیری‌ها در ولسوالی آب‌کمری این ولایت نیز شدت گرفته است.

مقام‌های محلی این ولایت روز شنبه تأیید کرده بودند که گروه طالبان در حمله‌ی شان بر مرکز ولسوالی بالامرغاب، کنترل فرماندهی پولیس این ولایت را به دست گرفته و یک شب پیش از آن نیز کنترل ولسوالی آب‌کمری را در کنترل گرفته بود.