فرمانده قول اردوی 207 ظفر

هشدار فرمانده ارتش در غرب افغانستان: بهار خونینی در راه است

عبدالرووف ارغندیوال، فرمانده قول اردوی ۲۰۷ ظفر در غرب کشور هشدار می‌دهد که طالبان با گسترش حملات و ایجاد وحشت در میان مردم، برای «یک نبرد بزرگ» در سال آینده آمادگی می‌گیرند.

آقای ارغندیوال این اظهارات را امروز (شنبه، ۲۵ دلو) در مراسم معرفی عصمت‌الله غروال، فرمانده لوای اول قول اردوی ۲۰۷ ظفر مطرح کرد.

او خطاب به سربازان ارتش گفت: «ما در انتظار یک جنگ خونین در سال آینده قرار داریم و ما باید آمادگی این جنگ خونین را  داشته باشیم.»

او همچنان در پیام هشدارآمیز به گروه طالبان، گفت در صورتی که از خشونت دست برندارند، بهار سال آینده «خونین‌ترین بهار» برای این گروه خواهد بود.

فرمانده قول اردوی ۲۰۷ ظفر در بخشی از صحبت‌هایش گفت که در زمستان سال جاری نه تنها حملات طالبان کاهش نداشته، بلکه در ولایت‌های غور، فراه و بخش‌هایی از هرات افزایش نیز داشته است.

ارغندیوال علاوه کرد که در جریان عملیات‌های سال جاری، حدود یک‌هزار و ۲۰۰ جنگ‌جوی گروه طالبان کشته و یک‌هزار و ۶۰۰ جنگ‌جوی دیگر این گروه زخمی شده‌اند. او در مورد تلفات نیروهای امنیتی در این مدت چیزی نگفت.

در همین حال، سید عبدالوحید قتالی، والی هرات در این مراسم گفت که در جریان سال جاری نیروهای امنیتی حدود ۶۰۰ حمله‌ی طالبان را در این ولایت دفع کرده‌اند.

آقای قتالی همچنان گفت که گروه طالبان به دستور کشورهای همسهیه در تلاش است تا زیرساخت‌ها را تخریب و به افزایش ناامنی‌ها دامن بزند.

این همه درحالی است که اخیرا حملات طالبان در بخش‌هایی از ولایت‌های هرات، فراه، بادغیس و غور افزایش یافته است. در حال حاضر نیروهای دولتی در این ولایت در موضع دفاعی فعال قرار دارند.