پنج سرباز امریکایی در جنوب کشور کشته شدند

اطلاعات روز: آیساف اعلام کرده است که 5 سرباز نیروهای خارجی به دلیل سقوط یک چرخ‌بال در جنوب کشور کشته شده‌اند. در خبرنامه ارسالی آیساف به رسانه‌ها آمده است که اسیاف برای اطلاعات بیش‌تر روی رویداد یاد شده بررسی خود را آغاز کرده است. اما تاهنوز مشخص نشده که چرا این چرخ‌بال سقوط کرده است.
آیساف نیز در این مورد و محل سقوط چرخ‌بال جزئیات نداده و گفته است که بعداً این موضوع را مشخص خواهد کرد. آیساف هم‌چنان از دادن معلوم در مورد هویت سربازان کشته شده خوداری کرده و می‌گوید، بعداً از سوی کشورش مطبوع شان اعلام خواهد شد. طالبان تا کنون در زمینه چیزی نگفته است.
آیساف گفته است که با کشته شدن 5 سرباز، تلفات نیروهای خارجی در سال جاری در افغانستان به 27 تن رسیده است. در همین حال‌، برخی رسانه‌ها گزارش داده‌اند که هلي‌کوپتر یاد شده در منطقه‌ی موسوم به «چغرى» در مربوطات ولسوالى تخته پل قندهار سقوط کرده است. گفته می‌شود که این چرخ‌بال در حین تمرينات نظامی سقوط کرده است.
این در حالی است که یک هواپیمایی بدون سرنشین نیروهای خارجی دیروز در مربوطات ولسوالی شیگل ولایت کنر سقوط کرد. مقام‌های امنیتی کنر علت سقوط این هواپیما را مشکلات تخنیکی عنوان کرده‌اند. اما گروه طالبان ادعا کرده است که هواپیمایی بدون سرنشین نیروهای خارجی از سوی این گروه سقوط داده شده است.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *