گفت‌و‌گوی امریکا و پاکستان روی حکومت جدید افغانستان

اطلاعات روز: نواز شریف، نخست‌وزیر پاکستان و جیمز دابنز، نماینده‌ی ویژه‌ی امریکا برای افغانستان و پاکستان در اسلام‌آباد روی چگونگی خروج نیروهای خارجی و به میان آمدن حکومت جدید در کشور باهم مذاکره کردند. نواز شریف در این مذاکره گفته است که کشورش هم‌کاری‌های خود را با حکومت جدید افغانستان در بخش‌های مختلف ادامه خواهد داد.
او هم‌چنان افزوده است که دولت پاکستان با تمام‌ کشورهای همسایه‌اش، به‌خصوص حکومت جدید افغانستان روابط خود را گسترش خواهد داد. نواز شریف تأکید کرده که هر نامزدی انتخابات ریاست جمهوری افغانستان پیروز شود، دولت پاکستان هم‌کاری و کمک‌های خود را با او گسترش می‌دهد.
نخست‌وزیر پاکستان گفته است که کشورش آرزو دارد تا در افغانستان صلح، ثبات و امنیت برقرار شود و منافع پاکستان هم در همین است. نواز شريف اين اظهارات را دو روز پیش در دیدار با جيمز دابنز نماينده‌ی ویژه‌ امریکا برای افغانستان و پاکستان در اسلام پایتخت این کشور بیان کرده است.
جیمز دابنز، نماینده وپژه‌ی امریکا برای افغانستان و پاکستان با سرتاج عزيز مشاور روابط خارجى نواز شریف نیز دیدار و گفت‌و‌گو کرده است. در این دیدار هر دو طرف روى وضعيت افغانستان رایزنی کرده‌اند. سرتاج عزيز، به نماینده ویژه‌ امریکا برای دو کشور یاد شده اطمينان داده است که دولت پاکستان هم‌کاری و کمک هایش را با حکومت جدید افغانستان ادامه خواهد داد.
دولت پاکستان همواره از هم‌کاری و ادامه‌ی کمک‌هایش به افغانستان اطمینان داده، اما حکومت و شماری از اعضای شورای ملی کشور تأکید دارند که پاکستان هنوز هم‌کاری صادقانه‌ی خود را ثابت نکرده است. آنان علل اصلی ناامنی در کشور را مداخله‌ی پاکستان عنوان کرده و می‌گویند که پایگاه‌های اصلی شورشیان در وزیرستان شمالی پاکستان است.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *