شمار تلفات سیلاب‌ها به 120 تن رسید

اطلاعات روز: تعداد تلفات سیلاب‌ها در ولایت‌های جوزجان، بادغیس، فاریاب و سرپل به بیش از 120 تن رسیده‌اند. براساس بررسی‌های اولیه در این سیلاب‌ها هزاران جریب زمین تخریب، صدها خانه زیر خاک و صدها خانواده از محل آوره شده‌اند. بايمراد قوينلى، والى جوزجان می‌گويد که آمارهای تازه نشان می‌دهد که در حدود ٦٠ نفر به شمول کودکان و زنان بر اثر سیلاب‌ها جان باخته و ده‌ها تن ديگر هنوز ناپدید‌ند.
او می‌گوید، براثر سیلاب‌ها در جوزجان صدها خانه‌ی مسکونی تخریب و هزاران خانواده‌ی دیگر متضرر شده‌اند. صبح روز جمعه بر اثر باران‌های تند در ولایت‌های جوزجان، فاریاب، بادغیس و سرپل سیلاب‌های شدیدی سرازیر شد و تلفات جانی و خسارات سنگینی را برجا گذاشت. فعلاً در چهار ولایت یاد شده عملیات جستجوى مفقود شدگان جريان دارد.
در همین حال، مقام‌های محلی در ولایت فاریاب می‌گویند که به تازگی جسد سه مرد و چهار زن از زیر خاک کشیده شده و شمار تلفات سيلاب در این ولایت به ٤٠ تن رسيده‌اند. مقام‌های سرپل نیز گفته‌اند که شمارش تلفات سیلاب در این ولایت از 9 نفر به 15 تن رسیده‌اند. عبدالجبار حقبين، والى سرپل گفته است که براثر سیلاب‌ها ده تن دیگر در این ولایت زخمی شده و 18 نفر دیگر ناپدید‌اند.
او افزوده که 6 هزار خانواده دیگر در این ولایت متضرر شده‌اند. در ولایت بادغیس نيز در نتیجه سرازیر شدن سیلاب‌ ٨ تن عضو یک خانواده جان باخته‌اند. در همین حال، محمد قاسم حیدری، معاون اداره‌ی ملی مبارزه با حوادث طبیعی کشور می‌گوید که عملیات نجات و امدادرسانی به قربانیان رویدادهای روز جمعه آغاز شده است.
عملیات نجات توسط نیروهای امنیتی انجام می‌شود و چرخ‌بالهای ارتش مواد خوراکی، لباس گرم و پتو را به قربانیان انتقال می‌هند. در همین حال دفتر حمایت از کودکان نیز می‌گوید که امداد رسانی برای سیلاب‌زدگان را دیروز آغاز کرد و براساس معلومات این دفتر، بیش از ۱۱۵ نفر در سیلاب روز جمعه جان داده و ۲۳۷ نفر ناپدید شده‌اند.
حامد کرزی دیروز به اداره‌ی مبارزه با حوادث طبیعی و دیگر ارگان‌های مربوطه دستور داد که کمک‌های عاجل را به آسیب دیدگان برسانند. در خبرنامه ارسالی ریاست جمهوری به روزنامه‌ی اطلاعات روز آمده است، حامد کرزی به ارگان‌ محلی دستور داد تا از تمام امکانات بخاطر کمک و رسیدگی عاجل به آسیب دیدگان استفاده کند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *