انفجار دو ماین در هرات، جان 10 پولیس را گرفت

اطلاعات روز: مقام‌های امنیتی در ولایت هرات در غرب کشور می‌گویند که براثر انفجار دو ماین کنار جاده در این ولایت، دست‌کم 10 ‌مأمور پولیس کشته و چندین تن دیگر زخمی شده‌اند. انفجار اولی دیروز در مربوطات ولسوالی اوبه‌ی ولایت هرات رخ داده است.
شیر آغا الکوزی، فرمانده‌ پولیس هرات می‌گوید، زمانی که مأموران پولیس در مربوطات ولسوالی اوبه‌ی هرات در حال گشت‌زنی بودند، با بمب کنار جاده برخورد کرده و در نتیجه سه پولیس کشته و دو تن دیگر زخمی شده‌اند. به گفته‌ی او، کشته و زخمی‌های این رویداد سربازان پولیس نظم عامه بوده‌اند.
در همین حال، محمد جمعه عدیل، فرمانده‌ زون چهارم پولیس سرحدی گفته است، در نتیجه‌ی انفجار بمب کنار جاده در ولسوالی غوریان هرات، ۷ مأمور پولیس سرحدی کشته و یک نفر دیگر زخمی شده است. او می‌گوید، انفجار زمانی روی داده که کاروان اکمالاتی پولیس مرزی در حال بازگشت از یک مأموریت از ولسوالی غوریان بوده‌ است.
به گفته‌ی او، ماین کارگذاری شده از راه دور انفجار داده شده است. گروه طالبان تا هنوز در این مورد اظهار نظر نکرده است. هرات در غرب کشور از جمله‌ی ولایت‌هایی است که گروه طالبان داخلی و پاکستانی در مرکز و برخی ولسوالی‌های این ولایت فعالیت گسترده دارند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *