دادستانی کل: کارکردهای شهردار کابل را بررسی می‌کنیم

اطلاعات روز: به دنبال تحصن شماری از نمایندگان مجلس در مقابل ریاست شهرداری کابل، دادستانی کل اعلام کرد که بررسی در مورد کارکردهای یونس نواندیش آغاز شده است. بصير عزيزى، سخن‌گوى این دادستانی گفت که دادستانی کل پس از اعتراض شماری از نمایندگان مجلس، هیأتی را برای بررسی کارکرد شهردار کابل موظف کرده است.
به گفته‌ی او، در حال حاضر بررسی روی کارکرد شهردار کابل جریان دارد. عزیزی هم‌چنان از تحصن کنندگان خواست که اسناد دست داشته‌ی‌‌شان را به دادستانی کل ارسال کنند، تا در مورد اقدام شود. او از نمایندگان مجلس خواست که به تحصن‌شان پایان دهند، تا دادستانی کل بتواند قضیه را به‌درستی بررسی کند.
از چهار روز به این‌سو، شماری از نمایندگان مجلس با تعدادی از کارمندان شهرداری کابل، برای برکناری نواندیش در مقابل ریاست شهرداری کابل تحصن کرده‌اند. آنان تأکید دارند که نواندیش در فساد اداری دست دارد و باید محاکمه شود. تحصن‌ کنندگان دیروز یک‌بار‌ دیگر گفتند، تا زمانی که شهردار کابل از سمتش‌ برکنار نشود، به تحصن‌شان ادامه خواهند داد.
شماری از اعضای مجلس نمایندگان که علیه شهردار‌ کابل تحصن کرده‌اند، به بیش از ۵۰ نفر می‌رسد و از چهار روز به این‌سو، با زدن خیمه‌ها در نزدیکی ریاست شهرداری کابل، مانع داخل شدن محمد یونس نواندیش‌ به محل کارش شده‌اند. در همین حال، شهردار کابل تمام اتهامات وارده علیه خود را رد کرده و می‌‌گوید خود، شماری از نمایندگان در فساد دخیل‌ اند.
به گفته‌ی او، شهرداری کابل خواست‌های غیر‌قانونی شماری از اعضای مجلس را برآورده نکرده و روی همین دلیل، آنان به بهانه‌های مختلف دست به تحصن زده‌اند. نواندیش روز یک‌شنبه هفته‌ی جاری نیز اسنادی را در مورد فساد رییس مجلس در اختیار رسانه‌ها قرار داد. اسناد‌ ارائه شده نشان می‌دهند که ابراهیمی از شهرداری برای ۱۱ عضو خانواده‌اش در‌خواست زمین و منزل‌های رهایشی کرده است.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *