مارتن: نیروهای امنیتی افغانستان توانایی د‌راز‌مدت ندارند

اطلاعات روز: جنرال مارتن، رییس ستاد مشترک نیروهای امریکا در تازه‌ترین اظهاراتش گفته است که نیروهای امنیتی افغانستان قابلیت بقای د‌راز‌مدمت را ندارند. او هم‌چنان از وضعیت نیروهای امنیتی کشور ابراز نگرانی کرده و افزوده است که به احتمال زیاد، نیروهای امنیتی افغان از دوام درا‌ز‌مدت برخوردار نیستند.
مارتن این اظهارات را در کميسيون نيروهاى مسلح سناى امريکا در واشنگتن بیان کرده است. رییس ستاد مشترک نیروهای امریکا هم‌چنان با اشاره به این‌که نیروهای امنیتی افغان امنيت انتخابات کشورش را خوب تأمین کردند، افزوده که با در نظر‌داشت توانایی‌های یاد شده، آنان از توانایی دراز‌مدت برای مبارزه با تروریزیم برخوردار نیستند.
او چندی پیش به افغانستان آمده و با بازگذشت از کشور، معلومات خود را در مورد وضعیت نیروهای امنیتی کشور، به کميسيون نيروهاى مسلح سناى امريکا در واشنگتن ارائه کرده است. رییس ستاد مشترک امریکا گفته است که نیروهای امنیتی افغان در قسمت تأمین امنیت انتخابات توانایی خود را نشان دادند، اما با در نظرداشت آن، آن‌ها به‌حدى نرسیده که توانايى بقا را داشته باشند.
او تأکید کرده است که در حال حاضر نيروهاى امنیتی افغانستان تا حدی توانايى جنگ و عمليات را دارند، اما نگرانى در اين‌جا‌ست که آنان برای مدتی از کمک هوايى امریکا محروم خواهند شد. اما این اظهارات او واکنش‌ تند مقام‌های وزارت دفاع کشور را به دنبال داشته است. جنرال ظاهر عظيمى، سخن‌گوى وزارت دفاع ملى گفته است که قابلیت نيروهاى امنیتی افغان به‌مراتب ‌نسبت به گذشته بالا رفته است. او می‌گوید که نيروهاى امنیتی افغان توانایی لازم را برای دفاع از خاک و تمامیت ارضی کشور دارند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *