کارمند یک رسانه‌ی خصوصی در ولایت پکتیا کشته شد

اطلاعات روز: نادرشاه صاحب‌زاده، گرداننده‌ی برنامه‌های ادبی و اجتماعی رادیویی محلی «صدای گردیز» در ولایت پکتیا از سوی افراد ناشناس کشته شده است.

نهاد حمایت‌کننده‌ی رسانه‌های آزاد افغانستان (نی) به نقل از عبدالرشید جلال‌زی، مسئول خبر رادیو «صدای گردیز» گفته است که نادرشاه شام روز گذشته (جمعه، 21 سرطان) مفقود شده بود که جسد او حوالی ساعت 8:00 صبح امروز از سوی نیروهای امنیتی در منطقه‌ی «باغ پیر» شهر گردیز پیدا شده است.

به نقل از اعلامیه، نادرشاه از سه سال به این طرف به عنوان تهیه‌کننده و گرداننده‌ی برنامه‌های ادبی و اجتماعی در رادیو «صدای گردیز» کار می‌کرد.

حمایت‌کننده‌ی رسانه‌های آزاد افغانستان (نی) از وزارت داخله خواسته است تا کشته‌شدن این کارمند رادیوی محلی را به گونه‌ی جدی بررسی کرده و عاملان آن‌را به پنجه‌ی قانون بسپارد.

فرد یا گروهی تا کنون مسئولیت قتل این خبرنگار را بر عهده نگرفته است.

نی همچنان گفته است که با کشته‌شدن نادرشاه صاحب‌زاده شمار قربانیان رسانه‌های افغانستان در سال جاری میلادی به هفت نفر رسیده است.

این همه در حالی است که نی یا نهاد حمایت‌کننده‌ی رسانه‌های آزاد افغانستان به تاریخ سوم سرطان اعلام کرده بود که خشونت علیه خبرنگاران و رسانه‌ها در شش ماه نخست سال جاری میلادی در مقایسه به زمان مشابه در چهار سال گذشته 46 درصد کاهش یافته است.