در پی هجوم دزدان بر یک دکان زرگری در قندوز، دکانداران دست به اعتراض زدند

اطلاعات روز: مسئولان امنیتی در ولایت قندوز تأیید می‌کنند که شماری از صرافان و زرگران در شهر قندوز به‌ دنبال یورش دزدان مسلح بر یک دکان زرگری در این شهر، دست به اعتراض زده‌اند.

سید سرور حسینی، سخن‌گوی فرماندهی پولیس ولایت قندوز به روزنامه اطلاعات روز گفت که این اعتراض از صبح امروز (یک‌شنبه، 13 سرطان) در  برابر «مارکیت صرافی‌ها» در شهر قندوز آغاز شده و تا کنون ادامه دارد.

به گفته‌ی او، معترضان در این ساحه با برپایی خیمه‌ی تحصن تمامی مسیرهای عبوری از پیش‌روی مارکیت صرافی‌ها را مسدود کرده‌اند.

آقای حسینی توضیح داد: «این اعتراض پس از آن شروع شد که چند دزد صبح امروز بر یک دکان زرگری در مرکز شهر قندوز حمله کرده و می‌خواسته‌اند که اجناس این دکان را به سرقت ببرند، اما این موضوع با ممانعت دکانداران روبه‌ور می‌شوند و در نتیجه دزدان با دست خالی از ساحه فرار می‌کنند. در این حمله صاحب این دکان زخمی می‌شود و پس از آن اعتراض‌ها شکل می‌گیرد.»

سخن‌گوی فرماندهی پولیس قندوز افزود که دزدان مسلح از ساحه فرار کرده‌اند و تلاش پولیس برای بازداشت آنان آغاز شده است.

با این حال، تصاویری که از این اعتراض در شبکه‌های اجتماعی دست‌به‌دست می‌شود، نشان می‌دهد که این اعتراض به خشونت گراییده است، اما آقای حسینی گفت که این اعتراض مسالمت‌آمیز بوده و تا کنون اقدامات خشونت‌آمیز از آن به پولیس گزارش نشده است.

ولایت قندوز در شمال کشور از ولایت‌های ناامن به‌حساب می‌آید. اخیرا شکایت‌ها از گشت‌وگذار دزدان و افراد مسلح غیرمسئول در این ولایت، به‌ویژه در شهر قندوز نیز بالا گرفته است.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *