سویدن: تمام نظامیان خود را از افغانستان خارج می‌کنیم

اطلاعات روز: مقام‌های وزارت دفاع سویدن اعلام کردند که به روز شنبه (20 ثور) تمام نیروهای این کشور افغانستان را ترک خواهند کرد. به گفته‌ی آنان، نیروهای سویدن در دوازده سال گذشته در افغانستان، در بخش مبارزه با تروریزیم و آموزش نیروهای امنیتی افغان فعالیت خوبی داشته‌اند.

مسئولان وزارت دفاع سویدن ‌می‌گویند که در جریان دوازده سال گذشته در حدود پنج سرباز این کشور در افغانستان کشته و بیش از ۱.۳ میلیارد دالر هزینه برداشته است. پیش‌تر نیز (۲۶ حمل ۱۳۹۲) دولت سویدن در حدود ۲۰۰ سربازش را از ولایت جوزجان خارج کرد.

پس از سقوط طالبان در سال 2001، در حدود 500 سرباز سویدن در ولایت‌های بلخ و جوزجان مستقر شدند. نیروهای سویدن در دوازده سال در این دو ولایت یاد شده حضور داشتند و در حال حاضر پایگاه نظامی‌شان را در اختیار نیروهای امنیتی قرار داده‌اند. گفته می‌شود که ایجاد پایگاه‌های نظامی سویدن ۳۵ میلیون دالر هزینه برداشته است.

خانم کارین انگستروم، وزیر دفاع سویدن به روز شنبه (20 ثور) گفته است، نیروهای کشورش در افغانستان در مبارزه با ترویرزیم نقش مهمی را ایفا کرده که به گفته‌ی او، در برقراری صلح و ثبات افغانستان مؤثر واقع شده‌اند. او افزوده که کشورش تصمیم گرفته تا تمام سربازانش را از افغانستان خارج کند. اما او تأکید کرده است که چند‌مشاور نظامی این کشور برای آموزش ارتش و پولیس افغانستان در ولایت بلخ باقی می‌مانند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *