مجلس نمایندگان: نواندیش دیگر شهردار کابل نیست

اطلاعات روز: شماری از نمایندگان مجلس حامد کرزی را به حمایت از شهردار کابل متهم کردند و از هم‌کاران‌شان خواستند که به تحصن‌شان پایان دهند. به گفته‌ی آنان، کشور فعلاً در شرایط حساسی قرار دارد و رییس جمهور کرزی با کارهای خرد و بزرگ، مجلس نمایندگان را مصروف می‌کند.

عبدالروف ابراهیمی، رییس این مجلس به روز دوشنبه گفت که به نمایندگی از نمایندگان رفته و خمیه‌های تحصن کنندگان را جمع می‌کنیم و مسئولیت بعدی بررسی اسناد شهرداری را به دادستانی کل واگذار می‌کنیم. او تأکید کرد که نواندیش به خانه‌ی ملت توهین کرده و از نطر این مجلس، او دیگر شهردار کابل نیست.

نشست دیروز مجلس نمایندگان به شهردار کابل اختصاص یافت. نمایندگان مجلس پس از بحث‌های زیاد، به این نتیجه رسیدند که تحصن نمایندگان در مقابل شهرداری کابل را پایان دهند. اسدالله سعادتی، عضو این مجلس گفت که نمایندگان اسناد دقیق فساد شهردار کابل را به مردم برسانند و اتهامات وارده علیه‌شان را نیز روشن کنند؛ این راه‌حل مسئله است.

در همین حال، مسئولان دادستانی کل نیز از تحصن کنندگان خواسته است که به خاطر ادامه‌ی تحقیقات، منافع ملی و عدم ایجاد مشکل برای شهروندان کابل، به تحصن‌شان پایان دهند. آنان از هر‌دو طرف خواسته‌اند که اسناد و شواهد‌ در دست داشته‌ی‌شان را برای تحقیقات بهتر به دادستانی کل قرار بدهند، تا در مورد تحقیقات شفاف صورت بگیرد.

پیش‌تر ده‌ها عضو مجلس‌ برای برکناری نواندیش در مقابل ریاست شهرداری کابل با ایجاد خیمه‌ها تحصن کرد‌‌ند. آنان شهردار کابل را به فساد اداری متهم کرده و تأکید دارند، تا زمانی‌ که نوایش از سمتش برکنار نشود، تحصن‌شان ادامه خواهد یافت. تحصن کنندگان شهردار کابل را به فساد اداری و اختلاس پول متهم کرده و می‌گویند، در این زمینه اسناد دارند. اما شهردار کابل تمام اتهامات وارده بر خودش را رد کرده و تأکید دارد، برخی از نمایندگان در فساد دست دارند و نیز از او خواست‌‌های غیر‌قانونی داشته‌اند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *