عکس: آرشیف

دانشگاه بامیان با کمبود اتاق‌های درسی مواجه است

اطلاعات روز: علی یاور سیرت، رییس دانشگاه بامیان می‌گوید، دانشگاه این ولایت با کمبود اتاق‌های درسی، خواب‌گاه و ساختمان برای بعضی دانشکده‌ها مواجه است. او از مسئولان مربوط‌ خواسته که در این زمینه توجه کنند. سیرت این اظهارات را به روز سه‌شنبه در مراسم تهداب‌گذاری شعبه‌ی تدریسی دانشکده‌ی زراعت در این ولایت بیان کرده است.

سیرت‌ ساخت تعمير تدريسى زراعت را گامى به سوى پيشرفت در ساخت‌و‌ساز دانشگاه بامیان خوانده است. این شعبه‌ی تدریسی در سه طبقه و داراى٣٧ اتاق در یک سال آینده در پهلوی دانشگاه بامیان ساخته می‌شود. این تعمیر به هزینه‌ی 52 میلیون افغانی به کمک بانک جهانی در مساحت نیم جریب زمین ساخته خواهد شد.

غلام علی وحدت، والی بامیان که در مراسم تهداب‌گذاری تعمیر تدر‌یسی دانشکده‌ی زارعت این ولایت حضور داشته، گفته است، آمار دانشجویان در دانشکده‌های دانشگاه بامیان در حال افزایش است که به گفته‌ی او، ساختار این تعمیر برای استادان و دانشجویان در این ولایت یک امر ضروری است.

دانشگاه بامیان دارای ٥٥٠٠ دانشجو است که در دانشکده‌های زراعت، اقتصاد، تعلیم و تربیه، علوم طبیعی و جامعه‌شناسی مصروف تحصیل ‌اند. براساس معلومات مسئولان دانشگاه بامیان، از 5500 دانشجو، 1300 تن آنان را دانشجویان دختر تشکیل می‌دهند. در همین حال، غلام علی وحدت، والی بامیان از نبود ‌خواب‌گاه برای دانشجویان در این این ولایت به‌شدت اظهار نگرانی کرده است.

 او می‌گوید که در این ولایت یک خواب‌گاه دخترانه وجود دارد و آن هم از بین 1300 دختر، تنها برای 100 نفر جای دارد‌. او تأکید کرده است که خواب‌گاه دختر‌انه‌ در این ولایت تا دانشگاه یک و نیم ساعت فاصله دارد و این مشکلات جدی‌ای را برای دانشجویان دختر به باور آورده است.

وحدت هم‌چنان افزوده است که یک خواب‌گاه به ظرفیت 500 نفر برای دانشجویان پسر این ولایت ساخته شده، در حالی که بیش از 4000 دانشجوی پسر در این ولایت‌ خواب‌گاه ندارند. او اما اظهار امیدواری کرده که با ارتقای بامیان از ولایت درجه سه به درجه دو، ساخت و سازها در این ولایت بیش‌تر شوند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *