نبرد بین نیروهای امنیتی و طالبان در نقاط مختلف کشور

اطلاعات روز: نیروهای امنیتی و مخالفان مسلح دولت در نخستین روز آغاز حملات «خیبر» طالبان، در برخی نقاط کشور با هم درگیر شدند. درگیری‌های شدید به روز دوشنبه بین نیروهای امنیتی کشور و مخالفان مسلح دولت‌ در ولایت‌های ننگرهار، کنر و غزنی رخ دادند.

چند‌مهاجم‌ مسلح دیروز در یک مورد به دفتر ریاست عدلیه‌ی ولایت جلال‌آباد حمله کرده‌اند و سپس نبرد شدیدی بین دو طرف آغاز شده است. عبدالرووف، مدير جنايى فرماندهی پولیس ننگرهار گفته است، در نتیجه‌ی این درگیری، سه مأمور رياست عدليه، دو پوليس، يک کودک و يک تن از مراجعان رياست کشته شد‌ه‌اند.

او می‌گوید که سه مهاجم حمله کننده بر دفتر ریاست عدلیه‌ی ننگرهار از سوی نیروهای امنیتی کشته شده‌اند. در همین حال، بسم‌الله، از شاهدان عینی گفته که در محل درگیری تعداد‌ زیادی ‌پوليس، یک زن و دو کودک را در حالت خون‌آلود ديده است. او هم‌چنان افزوده، نبرد شدیدی بین دو طرف رخ داده بود. طالبان مسئولیت حمله بر دفتر ریاست عدلیه‌ی ننگرهار را به عهده گرفته است.

این در حالی است که به روز چهارشنبه هفته‌ی گذشته گروه طالبان با نشر خبرنامه‌‌ای اعلام کرد که حملات بهاری خود را به‌ نام خیبر به روز دو‌شنبه (22 ثور) در سراسر افغانستان آغاز خواهد کرد. اما به ‌نبال آن، وزارت دفاع ملی کشور از آغاز عملیاتی زیر نام «فتح» خبر داد و گفت که عملیات «خیبر» طالبان مانند «خالید ابن ولید» ناکام خواهد شد.

دیروز نیروهای امنیتی با مخالفان مسلح دولت در ولایت کنر نیز با هم درگیر شدند. عبدالحبیب سیدخیل، فرمانده‌‌ پولیس کنر گفته است، به روز دو‌شنبه اعضای گروه طالبان بر برخی مناطق هشت ولسوالی این ولایت حمله کرده‌اند. او می‌گوید، در این رویداد یک خانم از ولسوالی نورگل، یک پولیس و دو ‌سرباز اردو زخمی شده‌اند.

هم‌چنان به دنبال شکست طالبان در ولسوالی گیلان غزنی، طالبان مسلح شب یک‌شنبه هفته‌ی جاری‌ عملیات‌شان را دوباره آغاز کرده‌اند. اما مقام‌های محلی غزنی گفته‌اند که نیروهای امنیتی کشور با راه‌اندازی یک عملیات کوتاه‌مدت، هفت عضو گروه طالبان را به قتل رسانده و تعداز‌ زیادی از آنان را زخمی‌ کرده‌اند.

شهر کابل نیز دیروز شاهد برخی حملات راکتی و انفجاری بود. فرماندهی پولیس کابل تأیید کرد که مخالفان مسلح چند‌راکت را در اطراف میدان هوایی بین‌المللی کابل انداخت کرده‌اند، اما به کسی آسیبی نرسیده است. هم‌چنان دیروز موتر حامل معاون وزارت اطلاعات و فرهنگ با ‌ماین کنار جاده برخورد کرد و در نتیجه دو محافظ وی زخمی شدند، اما به خود معاون وزارت اطلاعات و فرهنگ آسیبی نرسید.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *