كودكان افغاني رد مرز شده از عربستان، به خويشاندان‌شان تحويل داده شدند

اطلاعات روز: وزارت کار و امور اجتماعی کشور 13 کودکی را که از سوی دولت عربستان سعودی رد مرز شده‌اند، به خویشاوندان‌شان تحول داد‌ند. این کودکان شش تا 15 سال سن داشتند و به گفته‌ی مسئولان وزارت کار و امور اجتماعی، در حال حاضر شماری از خانواده‌های آنان در عربستان به‌سر می‌برند.

علی افتخاری، سخن‌گوی این وزارت به روز سه‌شنه (23 ثور) هنگام تحویل‌دهی این کودکان به وابستگان‌شان در کابل گفت که قاچاق‌چیان به خانواده‌های 13 کودک یاد شده وعده داده بودند که در عربستان سعودی برای کودکان‌شان زمینه‌ی کار، اشتغال و پیدا کردن منابع درآمد مالی خوبی را فراهم خواهند کرد.

افتخاری افزود، این کودکان در عربستان سعودی گدایی یا دست‌فروشی می‌کردند که به گفته‌ی او، معمولا مشغول کارهایی بودند که کودکان خانواده‌های فقیر انجام می‌دهند. سخن‌گوی وزارت کار می‌گوید، 13 کودک یاد شده بدون مدرک اقامت در عربستان سعودی گدایی می‌کردند و ‌از سوی پولیس عربستان بازداشت و به کشور رد مرز شده‌اند.

به گفته‌ی افتخاری، خانواده‌های شماری از این کودکان در عربستان سعودی‌ اند و دولت این کشور آنان را بدون خانواده‌های‌شان رد مرز کرده است. او ‌افزود که این کودکان به خویشاوندان‌شان تحویل داده شدند و این امر باعث خواهد شد تا خانواده‌های‌شان به کشور برگردند.

وزارت کار و امور اجتماعی‌ از تمام کسانی‌که مسئولیت سرپرستی 13 کودک رد مرز شده از عربستان سعودی را به عهده گرفته‌اند، ضمانت‌های لازم را گرفته است. ‌براساس معلومات این وزارت، ۱۲ تن از این کودکان از ولایت بغلان و یک کودک دیگر از ولایت جوزجان است. تمام این کودکان پسر اند. این در حالی است که در سال گذشته ۱۴ کودک و در سال ۱۳۹۱، ۲۷ کودک از عربستان سعودی به افغانستان رد مرز شده بودند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *