عظیمی: 111 عضو گروه طالبان کشته شدند

اطلاعات روز: جنرال ظاهر عظیمی، سخن‌گوی وزارت دفاع ملی می‌گوید، گروه طالبان در عملیات بهاری خود به 21 ولایت کشور حمله کردند و در نتیجه 111 تن آنان کشته‌ شدند. او در صفحه‌ی تویترش نوشته است که این شورشیان در ولایت‌های کنر، میدان‌وردک، قندهار، ارزگان، فراه، هرات، قندوز، کابل و هلمند کشته شده‌اند.

سخن‌گوی وزارت دفاع هم‌چنان از آغاز عملیات نیروهای دولتی با شرکت واحدهای ویژه‌ی ارتش و پولیس در ولسوالی خوگیانی ننگرهار خبر داده است. در همین حال، وزارت امور داخله‌‌ نیز اعلام کرده است، نیروهای امنیتی در یک عملیات مشترک 25 عضو گروه طالبان را در ولسوالی خوگیانی ننگرها به قتل رسانده‌اند.

در خبرنامه‌ی ارسالی این وزارت به روزنامه‌ی اطلاعات روز آمده است، شماری از فرماندهان گروه طالبان نیز شامل کشته شدگان‌ اند. براساس خبرنامه‌ی وزارت داخله، این عملیات برای پاک‌سازی ولسوالی خوگیانی از وجود شورشیان به روز دوشنبه هفته‌ی جاری آغاز شد و هنوز جریان دارد.

در خبرنامه‌ آمده است، در این عملیات ۲۴ میل سلاح مختلف‌النوع از نزد شورشیان به‌دست آمده و تا اکنون به نیروهای امنیتی آسیبی نرسیده است. خوگیانی از ولسوالی‌های نا‌آرام ولایت ننگرهار در شرق کشور است که با مناطق وزیرستان جنوبی و شمالی پاکستان مرز مشترک دارد.

گروه طالبان در نخستین روز عملیات بهاری خود به روز دوشنبه هفته‌ی جاری، چندین عملیات را در شماری از ولایت‌های کشور انجام دادند. در یک مورد سه مهاجم این گروه به دفتر ریاست دادگستری جلال‌آباد، مرکز ولایت ننگرهار حمله کردند و در نتیجه هفت تن کشته شدند که بیش‌تر آنان افراد غیرنظامی بودند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *