افزایش اختلاف‌های درونی طالبان

طالبان نقاب‌پوش، 11رهبر و جنگ‌جوی این گروه را کشتند

اطلاعات روز: عبدالقیوم حافظ، والی نورستان تأیید کرده است که از چندی به این‌سو، طالبان نقاب‌پوش چندین طالب دیگر را کشته و این روند ادامه دارد. او می‌گوید که نیروهای امینتی کشور باید از اختلاف‌های درونی طالبان استفاده کرده و در قسمت نابودی آنان گام‌های مؤثری را روی دست گیرند.

حافظ افزود، طالبان نقاب‌پوش تاکنون 11 تن از رهبران و افراد طالبان را در ولایت نورستان به قتل رسانده که به گفته‌ی او، به‌تازگی چهار تن دیگر را گرفتار کرده، اما از کشته شدن آنان اطلاعی در دست نیست. حافظ تأکید کرد که از چندی به این‌سو، طالبان نقاب‌پوش سیاه در ولسوالی کامدیش و برخی ولسوالی‌های دیگر این ولایت حضور یافته و عملیاتی را برای از بین بردن شمار‌ دیگری از طالبان آغاز کرده‌اند.

چندی پیش نیز گزارش‌هایی به نشر رسیدند که یک گروه 100 نفری نقاب‌پوش طالبان پاکستانی وارد ولایت نورستان شده و طالبان افغانی را به قتل می‌رسانند. گفته‌ می‌شود که این افراد از طریق راه چترال پاکستان داخل ولایت‌های نورستان و کنر شده‌اند. هم‌چنان گزارش‌های وجود دارند که این گروه نقاب‌پوش، طالبانی را به قتل می‌رسانند که روند انتخابات کشور را مختل کرده نتوانسته‌اند.

در همین حال، والی نورستان گفت، هنوز از آمار دقیقی از ‌حضور طالبان نقاب‌پوش سیاه در این ولایت در اختیار ندارد، اما این گروه سایر طالبان را گرفتار و به دار آویزان می‌کنند. او تأکید کرد که نیروهای امنیتی کشور از اختلاف‌های درونی طالبان استفاد کرده و چندین عملیات گسترده را در برخی مناطق نورستان راه‌اندازی کنند.

به گفته‌ی والی نورستان، نیروهای امنیتی از این طریق اختلاف دورنی طالبان، افراد مسلح فراری طالبان را شناسایی و سپس در قسمت نابود کردن این گروه تلاش ورزيده‌اند. در همین حال، عبدالحبیب سید‌خیل، فرمانده پولیس کنر گفته است که طالبان نقاب‌پوش هنوز در این ولایت به چشم دیده نشده‌اند، اما از فعالیت آنان در ولسوالی‌ کامدیش نورستان معلومات دارد.

گروه طالبان چنین اظهاراتی را رده کرده است. در همین حال، صدیق صدیقی، سخن‌گوی وزارت امور داخله‌ی کشور گفته است، در صورت نیاز، نیروهای امنیتی عملیاتی را برای نابودی گروه طالبان نقاب‌پوش آغاز خواهند کرد. او تأکید کرده که عملیات نیروهای امنیتی کشور برای نابودی و تصیفه‌ی شورشیان، در صورت نیاز، راه‌اندازی می‌شود.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *