وزارت داخله: جلو حملات طالبان پاکستانی را می‌گیریم

اطلاعات روز: مقام‌های وزارت داخله‌ از آمدن تعدادی از طالبان پاکستانی به هدف جنگ در کشور خبر دادند، اما تأکید کردند که نیروهای امنیتی در هم‌کاری با مردم، از حملات آنان در سطح کشور جلوگیری خواهند کرد. صدیق صدیقی، سخن‌گوی این وزارت به روز سه‌شنبه در یک نشست خبری در کابل گفت که نظر به معلومات استخباراتی دولت، تعدادی از طالبان پاکستانی با طالبان افغانی یک‌جا شده و حملاتی را در برخی مناطق کشور راه‌اندازی کرده‌اند.

او ‌تأکید کرد که نیروهای امنیتی کشور در مقابل آنان ایستادگی می‌کنند و هر حمله‌ی گروه طالبان داخلی و پاکستانی را با 10 حمله جواب خواهند داد. صدیقی هم‌چنان افزود که نیروهای امنیتی کشور در چند‌روز گذشته‌ به تعداد 80 مخالف مسلح دولت را بازداشت کرده که به گفته‌ی او، تعدادی از آنان شورشیان خارجی‌ اند.

این در حالی است که شورشیان به روز دوشنبه هفته‌ی جاری حملات بهاری‌شان را زیر نام «خیبر» آغاز کردند، اما وزارت دفاع ملی کشور برای مبارزه با شورشان از آغاز عملیاتی زیر نام «فتح» خبر داد. در دو روز گذشته درگیری‌های شدیدی بین نیروهای امنیتی و مخالفان مسلح دولت در شماری از ولایت‌های کشور رخ داده‌‌اند.

جنرال ظاهر عظیمی، سخن‌گوی وزارت دفاع ملی کشور به روز سه‌شنبه گفت، گروه طالبان در عملیات بهاری خود به 21 ولایت کشور حمله کردند و در نتیجه 111 تن آنان کشته‌ شدند. او در صفحه‌ی تویترش نوشت که این شورشیان در ولایت‌های کنر، میدان‌وردک، قندهار، ارزگان، فراه، هرات، قندوز، کابل و هلمند کشته شده‌اند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *