امریکا: برای هم‌کاری با افغانستان، آمادگی یک مأموریت جدید را داریم

اطلاعات روز: جمیز دوبینز، نماینده‌ی ویژه‌ی امریکا برای افغانستان و پاکستان به‌تازگی اعلام کرده‌ است که امریکا و متحدانش برای هم‌کاری با افغانستان، آمادگی یک مأموریت جدید را دارند. او گفته است که امریکا در هم‌کاری با متحدانش در راستاى مشوره‌‌دهی، تربیت و همکاری با نیروهای امنیتی افغان، آمادگی مأموریت جدیدی را روی دست دارند.

او می‌گوید، در پایان سال 2014 نیروهای خارجی افغانستان را ترک خواهند کرد، اما نیروی اندک‌ امریکا در این کشور باقی خواهند ماند. فرستاده‌ی ویژه‌ی امریکا برای افغانستان و پاکستان تأکید کرده است که در حال حاضر در حدود 51 هزار سرباز ناتو تحت رهبری امریکا‌ در افغانستان مستقرند و تا آخر سال 2014 تعداد زیادی‌ از آنان از این کشور خارج خواهند شد.

او این ظهارات را به روز سه‌شنبه، 23 ثور در شهر توکیوی جاپان در نشستی که در مورد افغانستان برگزار شد، بیان کرده است. دوبینز در حاشیه‌ی این نشست به خبرنگاران گفته است: «امریکا فعلاً روی برنامه‌ی خروج سربازانش از افغانستان در پایان سال 2014 کار می‌کند؛ نتیجه‌ی آن یک یا دو ماه بعد معلوم خواهد شد که چه تعداد سربازان امریکا در افغانستان باقی می‌مانند».

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *