فرمانده نظامی جدید گروه‌ طالبان تعیین شد

اطلاعات روز: روزنامه‌ی وال‌استریت ژورنال به نقل از دو مقام‌ دولتی کشور گزارش داده است کهطالبان ابراهیم صدر‌ را به عنوان مسئول عملیات نظامی خود تعیین کرده است. این روزنامه‌‌به نقل از منبع نوشته است که اکثر اعضای طالباندرپاکستان به‌سر می‌برند وعملیات نظامی خود را از آن‌جا بر افغانستان راه‌اندازی می‌کنند.

روزنامه‌ی وال‌استریت ژورنال به نقل از مقام‌های افغان‌ و امریکاییگزارش داده است، اداره‌ی استخباراتپاکستان طالبان را در بخش‌ لوژیستیکی کمک و حمایت می‌کند. با انتخاب صدر به‌عنوان مسئول پیش‌برد عملیات نظامی طالبان، ملامنصور، معاون ملاعمر‌ قوی‌تر می‌شود؛چون صدر دوست نزدیک منصور و از مخالفان ملاذاکر است.

این مطلب نیز در روزنامه‌یوال‌استریت ژورنال نوشته شده است. ملا ذاکر، فرمانده پیشین نظامی طالبان بود و چندی پیش گزارش‌هایی به نشر رسیدند که او به دلیل عدم اخلال انتخابات افغانستان، زندانی شده است. پس از برکناریذاکر، تنش‌ها در رهبری طالبان افزایش یافت و به نقل از یک منبع، این گروه به سه دسته تقسیم شده است.

یک منبع پیش‌تر به بخدی گفته بود، طیب آغا، حافظ مجید، امیر خان حقانی، ملا محمد عیسی، خادم عبدالرووف، ضیا آغا و تورک از جمله‌ی دسته‌ی نخست ‌اند که حامی مولوی عبدالقیوم ذاکر‌اند.ملا گل آغا، ملا ثانی، مولوی لالی و ملا ابراهیم مشهور حامیان مولوی عبدالحکیم‌‌اند و تمام آنان حمایت‌شان رااز اختر محمد منصور‌ اعلام کرده‌اند.

به گفته‌ی او، دسته‌ی سوم، متشکل از ملا حسن رحمانی، ملا عبدالرزاق، سراج‌الدین حقانی و امیرخان متقی ‌است و این گروه مخالف دسته‌ی نخست و دوم رهبری طالبان‌ است. بااین حال، روزنامه‌ی وال‌استریت ژورنال امریکایی گزارش داده است که گروه طالبان ابراهیم صدر رابه عنوان مسئول پیش‌برد عملیات نظامی خود تعیین کرده است. صدر در جریان سال جاری از زندان پاکستان رها شده و گفته می‌شود کهاو از نزدیکان اداره‌ی استخبارات پاکستان است.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *