امریکا خاموشانه 10‌ زندانی پاکستانی را از بازداشتگاه بگرام رها کرده است

اطلاعات روز: گزارش‌ها می‌رسانند که نیروهای امریکایی خاموشانه‌ دست‌کم 10 زندانی پاکستانی را از بازداشتگاه بگرام رها کرده‌اند. خبرگزاری رویترز به نقل از وکیلان مدافع زندانیان رها شده گزارش داده است که 10 زندانی یاد شده سال‌ها بدون محکمه در بازداشتگاه بگرام در قید نیروهای امریکا بوده‌اند و حالا رها شده‌اند.

این وکیلان گفته‌اند که در میان 10 زندانی رها شده از بازداشتگاه بگرام، فردی هم شامل‌ است که از سوی نیروهای بریتانیایی در عراق بازداشت شده و بعد به بازداشتگاه بگرام در افغانستان انتقال داده‌ شده است. به گفته‌ی آنان، این فرد چند‌سال را در بازادشتگاه بگرام در افغانستان سپری کرده است.

از سویی هم، گفته شده ده زندانی رها شده‌ی پاکستانی از بازداشتگاه بگرام از کشورهای مختلف جهان بازداشت و سپس به بگرام انتقال داده‌ شده‌اند. به گزارش خبرگزاری رویترز، هویت این افراد تا هنوز افشا نشده، اما به خانواده‌های زندانیان از سوی برخی منابع اطلاع داده شده که نزدیکان‌شان از قید امریکایی‌ها از بازداشتگاه بگرام آزاد شده‌اند.

هم‌چنان این خبرگزاری گزارش داده است، هنوز در مورد زمان رهایی 10 زندانی پاکستانی از بازداشتگاه بگرام در افغانستان اطلاع‌ دقیقی در دست نیست. حکومت پاکستان نیز تاکنون در مورد رهایی 10 زندانی این کشور از بازداشتگاه بگرام اظهار نظر نکرده است.

در همین حال، یک مسئول‌ نهاد‌ موسوم به پروژه‌ی عدالت پاکستان که برای رهایی زندانیان این کشور از قید نیروهای امریکایی فعالیت می‌کند، گفته‌ است، به خانواده‌های 10 زندانی رها شده از رهایی‌شان از قید نیروهای امریکایی خبر داده شده، اما فعلاً مشخص نیست این افراد در کجا به‌سر می‌برند.

رهایی خاموشانه‌ی زندانیان پاکستان از قید نیروهای امریکایی، چیز‌ تازه‌ا‌ی نیست. سال گذشته نیز نیروهای امریکایی حداقل 6 زندانی پاکستانی را به گونه‌ی پنهانی رها کردند و سپس ‌به بازداشتگاه‌های دولت پاکستان منتقل شدند. دولت پاکستان در آن زمان از رهایی شش زندانی از قید نیروهای امریکایی به خانواده‌های آنان اطلاع نداده بود.

اما نهاد موسوم به پروژه‌ی عدالت پاکستان که برای رهایی زندانیان پاکستانی از قید نیروهای امریکایی فعالیت می‌کند، آن زمان به دادگاه عالی پاکستان در مورد سرنوشت 6 زندانی یاد شده، رسما شکایت کرد و سپس در این قضیه برنده شد. گفته می‌شود که در حال حاضر ده‌ها پاکستانی در قید نیروهای امریکایی‌ اند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *