حمایت گروه بین‌المللی تماس از گفت‌و‌گوهای دولت با گروه طالبان

اطلاعات روز: اعضای گروه بین‌المللی تماس در نشست‌شان در توکیو، پایتخت جاپان در مورد وضعیت افغانستان با هم‌ گفت‌و‌گو کرده‌اند. اعضای این گروه‌ در این نشست از مذاکرات و گفت‌و‌گوهای دولت افغانستان با گروه طالبان استقبال و حمایت‌شان را از این روند اعلام کرده‌اند.

اعضای گروه بین‌المللی تماس گفت‌و‌گوهای دولت افغانستان با گروه‌ طالبان را برای پایان دادن به خشونت‌ها و آوردن صلح و ثبات در منطقه، بهترین گزینه عنوان کرده‌اند. این گروه شامل نمایندگان بیش از 50 کشور و سازمان‌های جهانی، به‌شمول افغانستان و پاکستان است.

نشست اعضای گروه بین‌المللی تماس در آغاز هفته‌ی گذشته برگزار شد و به روز پنج‌شنبه، 25 ثور به پایان رسید. در این نشست ریاست هیأت افغانی را ارشاد احمدی، معین سیاسی وزارت امور خارجه‌ی کشور به عهده داشت‌. او در این نشست گفته است، جنگ در افغانستان هنوز پایان نیافته و برای به‌دست آوردن موفقیت‌های دایمی در این کشور، به ادامه‌ی کمک‌های جامعه‌ی جهانی نیاز است.

میزبانی این دور نشست گروه‌ بین‌المللی تماس را جاپان به عهده داشت و ریاست آن به دوش مایکل کوخ، رییس این گروه و نماینده‌ی خاص آلمان برای افغانستان و پاکستان بود. وزارت امور خارجه‌ی کشور با نشر خبرنامه‌‌ای اعلام کرده است که در این نشست روی مسایل مهم امنیتی، سیاسی و اقتصادی کشور بحث شده است.

در همین حال، یک مقام حکومتی جاپان که خواسته نامش فاش نشود، به خبرگزاری فرانس پرس گفته است، نشست گروه بین‌المللی تماس برای این نبوده که کشورهای جهان فوراً کمک‌های مالی به افغانستان وعده کنند. به گفته‌ی او، در مجموع این نشست فرصت خوبی برای آن بوده تا جامعه‌ی جهانی ادامه‌ی کمک‌های‌شان را به افغانستان وعده کنند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *