روسیه: 18 هلی‌کوپتر را ‌به افغانستان تحویل می‌دهیم

اطلاعات روز: مقام‌های نظامی روسیه به‌تازگی اعلام کرده‌اند که این کشور‌ تا پایان ماه اکتبر سال جاری، 18 هلی‌کوپتر نوع «میل هفده» را در اختیار دولت افغانستان قرار خواهد داد. به گفته‌ی آنان، هلی‌کوپترهای یاده شده توپ‌دار‌ند و با امکانات پیش‌رفته و مدرن مجهز‌ند.

الکساندر فومین، رییس اداره‌ی هم‌آهنگی خدمات تخنیکی اردوی روسیه به روز پنج‌شنبه، 25 ثور گفته است، کشورش تلاش دارد تا این هلی‌کوپترها را پیش از پایان ماه اکتبر سال جاری، به وزارت دفاع افغانستان تحویل دهد. او هم‌چنان افزوده است که روسیه افغانستان را پس از سال 2014 در قسمت تجهیز نیروهای امنیتی این کشور یاری خواهد کرد.

18 هلی‌کوپتر نوع «میل هفده» براساس امضای قراردادی در سال 2013 میان امریکا و روسیه، به دولت تحویل داده می‌شوند. در سال یاد شده امریکا و روسیه توافق کردند که روسیه 30 هلی‌کوپتر را در اختیار اردوی افغانستان قرار دهد. با این حال، مقام‌های روسیه گفته‌اند که از میان 30 هلی‌کوپتر قرارداد شده، 12 فروند آن را به دولت افغانستان تحویل داده‌اند.

الکساندر فومین، رییس اداره‌ی هم‌آهنگی خدمات تخنیکی اردوی روسیه گفته است، کشورش 30 هلی‌کوپتر قرارداد شده بین روسیه و امریکا برای افغانستان را تا پایان ماه اکتوبر سال جاری‌ در اختیار وزارت دفاع افغانستان قرار می‌دهد. قوای هوایی در چند‌دهه‌ی گذشته از سلاح و هلی‌کوپترهای روسی استفاد کرده که تخنیک آن برای نظامیان کشور شناخته شده‌ است.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *