اعلام نتایج ابتدایی انتخابات شوراهای ولایتی به تعویق افتاد

اطلاعات روز: مسئولان کمیسیون مستقل انتخابات اعلام کردند که اعلام نتایح ابتدایی انتخابات شوراهای ولایتی برای چند‌روز دیگر‌ به تعویق افتاده است. سومین دور انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای ولایتی در 16 حمل هم‌زمان برگزار شد و قرار بود ‌نتایج ابتدایی انتخابات شوراهای ولایتی دیروز اعلام شود.

اما کمیسیون مستقل انتخابات اعلام کرد که اعلام نتایج ابتدایی انتخابات شورای ولایتی به تعویق افتاده است. نور محمد نور، سخن‌گوى این کميسيون دیروز در یک نشست خبرى در کابل گفت که اعضای رهبری کمیسیون انتخابات در مورد اعلام نتایج ابتدایی انتخابات شوراهای ولایتی برای این‌که مطمئن شوند تمام کارها مطابق برنامه‌ پیش رفته، نشست دارند.

او هم‌چنان افزود که کمیسیون مستقل انتخابات به ‌منطور شفافیت و دقت بیش‌تر، یک‌بار دیگر تمام فعالیت‌ها و جمع‌بندی‌هایی را که صورت گرفته، در مرکز بازنگری می‌کند، تا نتایج ابتدایی انتخابات شوراهای ولایتی به صورت دقیق و براساس آرای مردم اعلام شود. نور گفت، در حال حاضر کار جمع‌بندى نتايج انتخابات شوراهاى ولايتى از ٣٤ ولايت تمام شده و کميسيون انتخابات تا چند‌روز دیگر نتایج ابتدایی را اعلام می‌کند.

اما او وقت دقیق اعلام نتایج ابتدایی انتخابات شوراهای ولایتی را مشخص نکرد. سخن‌گوى کميسيون مستقل انتخابات گفت که اگر نامزدان انتخابات شوراهاى ولايتى اعتراضى داشته باشند، آن را مطابق قانون انتخابات، در کمیسیون رسیدگی به شکایت‌های انتخاباتی ثبت کنند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *