درگیری اعضای حزب اسلامی و گروه طالبان در نزدیکی کابل

اطلاعات روز: بر اثر درگیری میان اعضای حزب اسلامی به رهبری گلبدین حکمت‌یار و گروه طالبان در ولایت میدان‌وردک در شمال‌غرب کابل، یک فرمانده طالبان با سه عضو دیگر‌ این گروه کشته شده‌اند. عطاالله خوگیانی، سخن‌گوی والی میدان‌وردک با تأیید این رویداد گفت، این درگیری شب جمعه‌ در ولسوالی نرخ ولایت میدان‌وردک رخ داده است.

خوگیانی می‌گوید که هنوز علت درگیری اعضای حزب اسلامی با گروه طالبان مشخص نشده است. او ‌افزود که چندی پیش بر اثر انفجار یک ماین گروه طالبان در ولسوالی نرخ میدان‌وردک، حد‌اقل 3 عضو حزب اسلامی کشته شدند. به گفته‌ی خوگیانی، در این رویداد هفت باشنده‌ی ولسوالی نرخ این ولایت نیز کشته شدند.

احتمال می‌رود روی همین دلیل شب جمعه بین اعضای حزب اسلامی و گروه طالبان درگیری روی داده باشد. میدان‌وردک در شمال‌غرب کابل از ولایت‌های ناامن است که گروه‌های تروریستی مختلف، از جمله اعضای حزب اسلامی، گروه طالبان و شبکه‌ی تروریستی حقانی در مرکز و برخی ولسوالی‌های این ولایت فعالیت دارند.

اما اخیراً در چند‌مورد اعضای حزب اسلامی و گروه طالبان در این ولایت باهم درگیر شده‌اند. پیش‌تر نیز بین حزب اسلامی و گروه طالبان در در ولسوالی نرخ این ولایت درگیری رخ داد و در نتیجه 10 شورشی از هردو طرف کشته‌ شدند. گفته‌ می‌شود که حضور اعضای حزب اسلامی و گروه طالبان در این ولایت گسترده است.

در همین حال، عطاالله خوگیانی، سخن‌گوی والی میدان‌وردک گفت که در درگیری شب جمعه‌ی این گروه‌ها، یک زن زخمی و به شفاخانه انتقال داده شده است. او هم‌چنان افزود، در یک رویداد دیگر پنج عضو گروه طالبان، به‌شمول یک فرمان‌ده‌ این گروه در ولایت میدان‌وردک کشته شدند. به گفته‌ی او، این افراد شب جمعه بر اثر درگیری میان نیروهای امنیتی و گروه طالبان‌ در ولسوالی سیدآباد میدان‌وردک کشته شده‌اند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *