بازداشت 328 نفر به اتهام جرایم جنایی در کابل

اطلاعات روز: فرمان‌دهی پولیس کابل اعلام کرده است که مأموران ریاست تحقیقات مبارزه با جرایم جنایی این فرمان‌دهی در دو ماه اخیر‌ دست‌کم 325 نفر را به اتهام جرایم جنایی از نقاط مختلف شهر کابل بازداشت کرده‌اند. این افراد به اتهام‌های اختطاف، دزدی‌‌های مسلحانه، چپاول‌گری، غصب، دزدی پول، وسایط نقلیه، اموال و کیسه‌بری بازداشت شده‌اند.

در خبرنامه‌ی ارسالی فرمان‌دهی پولیس کابل به رسانه‌ها آمده است، 18 نفر به اتهام اختطاف، 73 تن به اتهام دزدی مسلحانه، 59 تن به اتهام دزدی پول، 2 نفر در قضیه‌ی راه‌گیری، 67 نفر به اتهام سرقت وسایل نقلیه، 112 نفر به اتهام دزدی اموال، 12 تن به اتهام کیسه‌بری و هم‌چنان سه شهروند خارجی به جرم کارهای جعلی بازداشت شده‌اند.

براساس خبرنامه‌ی فرمان‌دهی پولیس کابل، در هفت واقعه‌ی اختطاف، 18 نفر از نقاط مختلف شهر کابل بازداشت و به دادستانی معرفی شدند. از نزد این افراد دو عراده واسطه‌ی نقلیه و یک میل سلاح تفنگچه‌ی کمری نیز به دست آمده است. این در حالی است که اخیراً باشندگان کابل شاهد اختطاف شماری از مقام‌های دولتی، سرمایه‌داران، کودکان، مفقود شدن وسایط نقلیه، کیسه‌بری و سرقت‌های مسلحانه در مناطق مختلف کابل بوده‌اند.

در خبرنامه‌ی فرمان‌دهی پولیس کابل آمده است، در 26 واقعه‌ی سرقت‌های مسلحانه، 73 نفر از ساحات مختلف شهر کابل بازداشت شده‌اند که از نزد آنان‌ 7 عراده موتر و 9 میل سلاح به‌ دست آمده‌اند. هم‌چنان در 2 واقعه‌ی راه‌گیری، 2 نفر از ساحات مختلف شهر کابل بازداشت و از نزد آنان یک میل تفنگچه به ‌دست آمده است.

در 40 واقعه‌ی غصب و دزدی پول، 59 نفر از ساحات مختلف شهر کابل بازداشت شده‌اند که از نزد آنان‌ سه قبضه چاقو، یک میل تفنگچه‌ی امریکایی، چهار فیر مرمی، دو عراده موتر کرولا، شش فیر مرمی ولالتر، مقداری زیورات، مبلغ 457 هزار افغانی و صد دالر امریکایی به دست آمده است.

فرمان‌دهی پولیس کابل می‌گوید، ‌در 55 واقعه‌ی دزدی وسایط نقلیه، 67 نفر از کابل بازداشت و به دادستانی معرفی شده‌اند. براساس معلومات فرمان‌دهی یاد شده، از نزد این افراد 10 عراده واسطه‌ی نقلیه، دو عراده موتور‌سایکل، دو عراده بایسکل، پنج جلد جواز‌ سیر و یک جلد جواز رانند‌گی به دست آمده است.

هم‌چنان در 88 واقعه دزدی اموال، 112 نفر از کابل بازداشت شده‌اند که از نزد این افراد‌ یک میل تفنگچه‌ی میکاروف، سه فیر مرمی و شاژور، یک قبضه چاقو، پانزده قلم وسایل مخابراتی، یک تخته قالین و دو پایه کمپیوتر لب‌تاپ به دست آمده‌اند. براساس خبرنامه‌ی فرمان‌دهی پولیس کابل، 12 نفر دیگر به اتهام کیسه‌بری بازداشت شده‌اند. در یک واقعه‌ی دیگر، سه شهروند خارجی به دلیل جعل‌کاری بانکی از کابل بازداشت شده‌اند. براساس معلومات فرمان‌دهی پولیس کابل، سه شهروند خارجی در شماری از ولایت‌های کشور‌ بانک نوت‌های جعلی دالر امرکایی را معامله کرده‌اند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *