پاکستان بار دیگر نزدیک به 20 راکت را به کنر شلیک کرد

اطلاعات روز: مقام‌های امنیتی ولایت کنر در شرق کشور تأیید کرده‌اند که نظامیان پاکستان بار دیگر نزدیک به 20 راکت را در برخی مناطق این ولایت پرتاب کرده‌اند. عبدالحبيب سيـدخيل، فرمانده‌‌ پولیس کنر گفته است که نظامیان پاکستانی از شام روز یک‌شنبه تا روز دوشنبه، 29 ثور، دست‌کم 18 راکت را بر ولسوالی سرکانوی این ولایت پرتاب کرده‌اند.

او افزوده که در این حملات شمار‌ زیادی زمین‌های زراعتی مردم و جنگلات طبیعی آسیب دیده‌اند. به گفته‌ی سیدخیل، این رویداد تلفات جانی نداشته است. او تأکید کرده است که اگر دولت جلو‌ راکت و موشک‌پراکنی پاکستان را نگیرد، باشندگان مناطق سرحدی کنر با مشکلات زیادی مواجه خواهند شد.

ملیشه‌های پاکستانی پس از سقوط طالبان، روی کار آمدن حکومت کرزی و حضور ناتو در کشور‌ صدها موشک و راکت‌های دور‌بُرد را بر برخی ولایت‌های شمال‌شرقی کشور، از جمله کنر، نورستان و ننگرهار پرتاب کرده‌اند که بر اثر آن ده‌ها نفر کشته و زخمی شده و صدها خانواده از مناطق‌شان آواره شده‌اند.

روند راکت‌پراکنی‌ ملیشه‌های پاکستانی بر برخی مناطق شرقی کشور هنوز به ‌گونه‌ی دوام‌دار ادامه دارد، اما مقام‌های حکومتی کشور تاکنون برای حل این معضل اقدام جدی‌ای نداشته‌اند و تنها به نشر اعلامیه‌ها و احضار کردن سفیر این کشور در کابل، اکتفا کرده است؛ در حالی که شماری از کارشناسان نظامی همواره تأکید کرده‌اند، دولت در این مورد جدی باشد.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *