محب با مقام‌های پاکستانی روی عادی‌سازی روابط کابل - اسلام‌آباد صحبت کرد

محب با مقام‌های پاکستانی روی عادی‌سازی روابط کابل – اسلام‌آباد صحبت کرد

اطلاعات روز: جنرال فیض حمید، رییس سازمان استخباراتی و سهیل محمود، معین وزرات خارجه‌ی پاکستان در ترکیب هیأتی از آن کشور به کابل آمده و با حمدالله محب، مشاور امنیت ملی کشور دیدار کرده‌اند.

کبیر حقمل، سخن‌گوی شورای امنیت ملی در یک پیام تویتری گفته است که دو طرف در این دیدار در مورد عادی‌سازی روابط کابل – اسلام‌آباد بحث و گفت‌وگو کرده‌اند.

آقای حقمل همچنان گفته است که تشکیل یک کمیته‌ی فنی برای حل مشکلات پیش آمده میان دو کشور و موضوع مارکت افغانستان [افغان مارکت] در پیشاور از دیگر موضوعات مورد بحث دو طرف در این دیدار بوده است.

سفر این دو مقام ارشد پاکستانی به کابل در حالی صورت گرفته است که اخیرا سفارت پاکستان بخش قنسول‌گری‌اش در کابل که مرجع صدور ویزا برای شهروندان افغان بود، را برای مدت نامعلوم مسدود کرده است. این سفارت دلیل این اقدام را دلایل امنیتی اعلام کرده بود.

به دنبال آن، سفیر افغانستان در پاکستان از سوی سازمان استخباراتی آن کشور احضار شده بود که با اعتراض شدید وزارت خارجه‌ی افغانستان مواجه شد.پیش از آن سفارت افغانستان قنسول‌گری‌اش در شهر پیشاور پاکستان را در اعتراض به پایین کشیدن بیرق افغانستان از یک مارکت به نام «افغان مارکت» در این شهر، مسدود کرده بود.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *