عکس: شبکه‌های اجتماعی

ادعاها و شواهد منطقی حمدالله محب

حمدالله محب، مشاور امنیت ملی اشرف غنی به اظهارات هیلاری کلینتون واکنش نشان داده و یک سلسله ادعاها و شواهد بسیار منطقی ارائه نموده که هر زن و مرد افغان به آن افتخار می‌کند.

محب در بخشی از سخنانش ادعا کرده که ما از امریکا درخواست سلاح بیشتر کردیم اما امریکا به ما نداد. در نتیجه ما فرار نکردیم، ما گریختیم. این ادعایش کاملا منطقی است. به این دلیل که امریکا می‌فهمید که سلاح‌های قبلی‌ای را که به دولت افغانستان داده، اشرف غنی و چند بچه سوسول دیگر به بهانه‌ی عقب‌نشینی تاکتیکی، آن‌ها را به طالبان واگذار کرده و اگر سلاح بیشتر به غنی و محب بدهد، یعنی که سلاح بیشتر به گروه‌های تروریستی و جنایتکارر داده، بنا نداد. در چنین وضعیتی، تنها گزینه برای محب و بابایش گریختن بود.

ادعای دیگر آقای محب این است که مقایسه رییس‌جمهور غنی با ولادیمیر زلنسکی عادلانه نیست. آقای محب در این قسمت استدلال کرده که اولا، زلنسکی با اکثریت آرای مردم اوکراین رییس‌جمهور شد و غنی با زور جان‌کیری و لطف امرخیل و حوا خانم. دوما، اشرف غنی با ارتش منظم و قدرتمند امارت اسلامی که مجهز به سلاح اتمی و جت‌ها و تانک‌ها و توپ‌ها و موشک‌ها است مواجه بود، در حالی‌که اوکراین با یک گروه عقب‌مانده‌ی از دنیا بی‌خبر روبه‌رو است که کل تجهیزات شان دو مزدا کلاشنیکف و ام‌شانزده‌های دزدی شده از نزد امریکایی‌ها است. برای همین زلنسکی مانده و مقاومت می‌کند و اشرف غنی گریخته و راحت در امارات متحده‌ عربی عیش می‌کند. اونِ لق مردم یا اینِ لق مردم.

ادعای دیگر محب این است که اشرف غنی آخرین نفر بود که از کابل گریخت. محب سوگند یاد کرده که خودش اولین نفری بوده که سوار چرخبال شده، بعدش بی‌بی‌گل آمده و فضلی رسیده و آخرین نفر هم رییس‌جمهور بوده. این‌که سرور دانش تا چند روز با بکس سامسونیک‌اش در میدان مانده بود، به این معنا نیست که اشرف غنی آخرین نفر بود که گریخت.

محب ماجرای ۱۶۹ میلیون دالر، که گفته می‌شود اشرف غنی با خود برده را تکذیب کرد و آن را شایعه روس‌ها خواند. آقای محب سند ارائه کرد که آن ۱۶۹ میلیون دالر را اشرف غنی با خود نیاورد، آن را به برادرش داد که وقتی اوضاع آرام شد برایش از طریق سرای شهزاده حواله کند و تا جایی‌که من خبر دارم آن را حواله کرده. برادرش رقم خود جلالت‌مآب اشرف غنی دوپه نیست.

و سخن آخر محب این بود که افغانستان به‌خاطری سقوط کرد که داوود لغمانی در فاریاب والی مقرر شد اما مردم او را نپذیرفت. مردم افغانستان به‌خصوص مردم غزنی خوب می‌فهمند که داوود لغمانی چه آدم شایسته‌ای بود. به حدی که غزنی سقوط‌‌نکرده طالبان او را تا میدان‌وردک اسکورت کردند، و وقتی در چوک ارغندی رسید، برای این‌که یک ماست‌مالی کرده باشد و غزنی را سقوط‌داده نشان بدهد، یک لگد به ماتحت لغمانی بیچاره زده او را در تاکسی سوار کرده و به کابل فرستادند.

حمدالله محب با چنین ادعاها و شواهد منطقی و گهربار، یک‌بار دیگر ثابت کرد که سقوط افغانستان تقصیر امریکا و مردم فاریاب است. گفته می‌شود هیلاری کلینتون هفته‌ی آینده شخصا پیش حمدالله محب نان‌یاد روان است تا از او معذرت بخواهد.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *