دولت اظهارات اخیر مشاور امنیت ملی پاکستان را بی‌اساس خواند

اطلاعات روز: مقام‌های حکومتی اظهارات اخیر مشاور امنیت ملی پاکستان را بی‌اساس خواند‌ند و تأکید کردند که هیچ کشوری حق مداخله در امور داخلی کشور را ندارد. سرتاج عزیر، مشاور امنیت ملی پاکستان چندی پیش گفته بود که حکومت جدید افغانستان گروه طالبان را در قدرت شریک کند.

او هم‌چنان افزوده بود که دولت آینده‌‌ی افغانستان انتظار مهار گروه طالبان در خاک پاکستان را نداشته باشد؛ چون این موضوع واکنش طالبان پاکستانی را به‌دنبال خواهد داشت. با این حال، وزارت امور خارجه‌ی کشور به این اظهارات مشاور امنیت ملی پاکستان واکنش نشان داد و آن را  «بیهوده» عنوان کرد.

شکیب مستغنی، سخن‌گوی این وزارت به روز دوشنبه، 29 ثور، در یک نشست خبری در کابل گفت که تصمیم در قبال مسایل داخلی کشور صرف مربوط به دولت است و هیچ کشوری حق ندارند در امور داخلی مداخله کند. او هم‌چنان با اشاره به این‌که این اظهارات مشاور امنیت ملی پاکستان بیهوده است، افزود که هیچ‌فرد‌ بیرون از کشور‌ حق ابراز نظر در مورد تصمیم‌گیری حکومت در‌‌باره‌ی مسایل داخلی را ندارد.

به گفته‌ی او، مطرح کردن چنین اظهاراتی از سوی هر کسی که باشد، دولت آن را بیهوده می‌داند. در همین حال، شماری از اعضای شورای ملی کشور نیز از دولت پاکستان به‌شدت انتقاد کرده و می‌گویند که از مداخله در امور داخلی افغانستان دست بردار‌د و این به خیر‌شان خواهد بود.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *