نور: امنیت هزاران مرکز جدید رای‌دهی باید تأمین شود

اطلاعات روز: نور محمد نور، سخن‌گوی کمیسیون مستقل انتخابات کشور می‌گوید که نیروهای امنیتی‌ باید امنیت هزاران مرکز رای‌دهی جدید را در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری‌ تأمین کنند. او افزود، فهرست مرکزهای رای‌دهی جدید ترتیب شده و به‌زودی در اختیار ارگان‌های امنیتی کشور قرار داده خواهد شد.

نور هم‌چنان امنیت مرکزهای رای‌دهی جدید را مهم عنوان کرد و گفت که نهادهای امنیتی باید امنیت مرکزهای یاد شده را‌ تأمین کنند، تا برای رای‌دهندگان در دور دوم انتخابات سهولت فراهم شود. او افزود که در حال حاضر بحث روی تأمین امنیت مرکزهای جدید جریان دارد و امیدوار است که ارگان‌های امنیتی به‌زودترین وقت اطمینان دهند که امنیت محل‌های جدید را تأمین می‌توانند.

این در حالی است که مسئولان کمیسیون مستقل انتخابات به روز شنبه ‌هفته‌‌ی جاری اعلام کردند که در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری، بیش از چهار هزار محل رای‌دهی جدید ایجاد خواهد شد. به گفته‌ی آنان، با این اقدام تعداد محل‌های رای‌دهی به حدود 24 هزار محل افزایش خواهد یافت.

کمیسیون مستقل انتخابات می‌گوید که محل‌های رای‌دهی برای فراهم‌آوری تسهیلات بیش‌تر برای رای‌دهندگان اضافه می‌شود. در همین حال، کمیسیون امنیتی انتخابات گفته است، نیروهای امنیتی کشور توانایی تأمین امنیت تمام محل‌های رای‌دهی در سطح کشور را دارند.

جنرال سالم احساس، رییس این کمیسیون از افزایش تعداد محل‌های رای‌دهی اظهار خرسندی کرده و می‌گوید که برای تأمین امنیت آن کار جریان دارد و در زمینه کدام نگرانی جدی در پیش نیست. این در حالی است که بسم‌الله محمدی، وزیر دفاع ملی کشور به روز یک‌شنبه در نشستی از تأمین امنیت دور دوم انتخابات اطمینان داد.

انتخابات ریاست جمهوری پس از آن به دور دوم رفت که داکتر عبدالله عبدالله و داکتر اشرف غنی احمدزی، دو نامزد پیش‌تاز انتخابات، نتوانستند بیش از 50 درصد آرا به‌دست بیاور‌‌ند. قرار است دور دوم انتخابات ریاست جمهوری‌ به تاریخ ٢۴ جوزا بین داکتر عبدالله عبدالله و داکتر اشرف غنی احمدزی برگزار ‌شود.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *