کوبیش: شکایت‌های نامزدان شوراهای ولایتی، شفاف بررسی شوند

اطلاعات روز: یان کوبیش، فرستاده‌‌ی ویژه‌ی سازمان ملل برای افغانستان از اعلام نتایج ابتدایی انتخابات شوراهای ولایتی استقبال کرده و از کمیسیون شکایت‌های انتخاباتی خواسته که شکایت‌های نامزدان را سریع و شفاف بررسی کند. او هم‌چنان افزوده که نامزدان شوراهای ولایتی از حوصله‌مندی کار بگیرند و به روند انتخابات احترام بگذارند.

این اظهارات یان کوبیش در خبرنامه‌ی ارسالی یوناما در واکنش به اعلام نتایج ابتدایی انتخابات شوراهای ولایتی بیان شده است. هم‌چنان در این خبرنامه‌ به نقل از کوبیش آمده است، کمیسیون رسیدگی به شکایت‌های انتخاباتی افغانستان کار و وظایفش‌ را به‌درستی به اتمام برسا‌ند.

نماینده‌ی ویژه‌ی سازمان ملل برای افغانستان گفته است که شوراهای ولایتی بر مبنای قانون اساسی افغانستان ایجاد شده و عنصری مهم در دموکراسی این کشور است. او افزوده که شوراهای ولایتی در تقویت نظام مردم‌سالاری در افغانستان نقش عمده‌‌ای را ایفا می‌کنند. نتایج ابتدایی انتخابات شوراهای ولایتی پس از 3 روز تأخیر، دیروز اعلام شد. قرار است نتایج نهایی انتخابات شوراهای ولایتی پس از رسیدگی به شکایت‌ها، به تاریخ 17 جوزا اعلام شود.

انتخابات شوراهای ولایتی هم‌زمان با انتخابات ریاست جمهوری در 16 حمل برگزار شد. براساس معلومات کمیسیون مستقل انتخابات، در انتخابات شورای‌های ولایتی 2591 تن از سراسر کشور نامزد بود‌ند و از این میان، 296 تن آنان را زنان تشکیل می‌دهند. در 34 ولایت از میان 458 چوکی برای نمایندگان شوراهای ولایتی، 98 کرسی آن برای زنان اختصاص داده‌ شده‌اند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *